گوشی های هوشمند پرچمدار 2022 کدام‍ند؟

لست سکند

کمتر از یک ماه تا سال جدید میلادی باقی مانده است؛ در سالی که گذشت، گوگل پیکسل 6 و آیفون 13 معرفی شدند و حالا باید دید 2022 چه ارمغانی از لحاظ گوشی‌های هوشمند می‌آورد؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار موبایل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تاکنون خبرهای زیادی از گوشی‌هایی که در 2022 به بازار می‌آیند، از جمله چند میان‌رده سامسونگ و اپل، منتشر شده است. از این رو در ادامه نگاهی به اطلاعات منتشر شده از گوشی‌های هوشمندی می‌پردازیم که در سال 2022 بیش از همه مورد انتظار هستند؛

در همین زمینه بخوانید:

اپل آیفون SE 3 : دکمه هوم ماندگار است؟

طبق گزارش‌ها، آیفون اس ای 3 ممکن است در نیمه اول سال 2022 عرضه شود و انتظار می‌رود به لطف اضافه شدن تراشه بیونیکA15  اپل، همان پردازنده، آیفون 13 ، از پشتیبانی 5G نیز بهره ببرد. همچنین نسل بعدی آیفون SE نیز ممکن است اولین کسی باشد که Face ID دریافت می کند؛ آیفون SE 2020 و نسخه 2016 هر دو دارای Touch ID هستند زیرا هنوز دکمه فیزیکی هوم را دارند.

راز آسمان پایتخت

اپل آیفون 14 ؛ در انتظار نمایشگری غول‌پیکر

تنها چند ماه از عمر آیفون 13 می‌گذرد و بزرگ‌ترین ارتقاهایی که از آیفون پرچمدار سال آینده انتظار می‌رود مربوط به دوربین، طراحی و صفحه نمایش است. طبق گزارش‌ها، اپل آیفون مینی را کنار گذاشته و در عوض آیفون 6.7 اینچی دیگری را به این مجموعه اضافه خواهد کرد. این بدان معناست که سری آیفون 14 ممکن است از دو مدل 6.1 اینچی آیفون 14 و آیفون 14 پرو و دو نسخه 6.7 اینچی آیفون 14 مکس و آیفون 14 پرو مکس تشکیل شود.

آیفون 14 مکس اپل ظاهراً برای کسانی طراحی خواهد شد که خواهان صفحه نمایش بزرگتر هستند، اما لزوماً به سایر امکاناتی در مدل های پرو ارائه می‍شوند، مانند دوربین سه لنزی اهمیتی نمی‌دهند. سری آیفون 14 احتمالاً در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد، همانطور که معمولاً در مورد عرضه‌های اصلی گوشی‌های هوشمند اپل اتفاق می‌افتد.

سامسونگ گلکسی S22 اولترا ؛ جایگزینِ گلکسی نوت

Galaxy S21 Ultra با صفحه نمایش بزرگ و پشتیبانی از S-Pen، جایگزینی ارزشمند برای طرفداران گلکسی نوت است. اما در عین حال، تجربه اس پن در مقایسه با عملکرد نوت کمی ناقص احساس می‌شد. برای مثال، اس 21 اولترا با قلم S-Pen در جعبه عرضه نمی‌شود و هیچ شکافی برای جای‌دادن آن در تلفن تعبیه شده است، و همچنین فاقد پشتیبانی از بلوتوث است. اما سامسونگ می تواند حداقل یکی از این نگرانی ها را با گلکسی اس 22 اولترا برطرف کند. گلکسی اس 22 اولترا ممکن است دارای یک اسلات قلم باشد. همچنین Galaxy S22 Ultra دارای یک سیستم دوربین با زوم اپتیکال مداوم خواهد بود. در مجموع، به‌روزرسانی‌هایی که از این گوشی انتظاز می‌رود، می‌تواند آن را برای طرفداران گلکسی نوت یا کسانی که به دنبال یک گوشی با دوربین فوق‌قدرتمند هستند، تبدیل به انتخابی قانع‌کننده‌تر کند.

گلکسی اس 21 FE

گلکسی اس 20 FE مقرون به صرفه سامسونگ با قابلیت 5 Gو دوربین چند لنزی، این یک گزینه مناسب در کنار گلکسی اس 20 برای کسانی بود که بودجه کمتری دارند. اکنون، سامسونگ قصد دارد دنباله‌ای به نام گلکسی اس 21 FE را در ژانویه عرضه کند. با این حال، این گوشی تنها در اروپا در دسترس خواهد بود.

Galaxy S21 FE، ممکن است دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی با رزولوشن 2340 در 1080 و سه دوربین شامل لنزهای 32 مگاپیکسلی، 12 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی باشد. احتمال می‌رود این گوشی با پردازنده اسنپدراگون 888 کوالکام نیز عرضه شود. این ویژگی، سامسونگ گلکسی اس 21 FE را از گلکسی A52 5G متمایز می‌کند، همچنین انتظار می رود از نظر ظاهری مشابه Galaxy S21 باشد.

وان پلاس 10 پرو

OnePlus با ارائه گوشی‌هایی با قابلیت‌های سخت‌افزاری که می‌توانند با گوشی‌هایی مانند سامسونگ با قیمت ارزان‌تر رقابت کنند، نامی برای خود دست و پا کرده است. اخیراً هم سری پریمیوم آن به پرو شهرت یافته است، به طوری که گزارش‌ها OnePlus 9 Pro را بهترین تلفنی که وان پلاس تا کنون ساخته است نامیده است. اگر گزارش‌ها، مطابق واقعیت باشند، ممکن است همین موضوع در مورد OnePlus 10 Pro نیز گفته شود، که انتظار می رود با برخی به روز رسانی های دوربین عرضه شود. احتمالا این گوشی با صفحه نمایش 6.7 اینچی با وضوح 1440 پیکسل با نرخ تازه سازی 120 هرتز، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی عرضه شود.

مرتبط با : اپلسامسونگوان پلاس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز