جدیدترین خودروهای 2022 معرفی شدند

این هفته، خبرهای دنیای خودرو، حاکی از آن بود که بی ام و قرار است قوی‌ترین خودروی زیرمجموعه ام را تا سال آینده تولید کند. همچنین پورشه قصد دارد یک شاسی‌بلند هفت نفره راهی بازار کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نیسان برقی نیز به زودی با وانت‌های تسلا، فورد و جنرال‌موتورز رقابت می‌کند.

در همین زمینه بخوانید:

آریاک سفر

ب ام و XM ؛ قوی‌ترین مدل بخش ام

ب ام و از کانسپتی رونمایی کرده است که ظاهر جدید مدل‌های لوکس این شرکت را نشان می‌دهد و قرار است مبنای ساخت یک شاسی‌بلند اسپرت در زیر مجموعه M این کارخانه باشد. این شاسی بلند، اولین مدل هیبریدی برقی در این زیرمجموعه است و ب ام و ایکس ام، که سال آینده به بازار می‌آید، تا 90 درصد شبیه این کانسپت خواهد بود.

این خودرو یک موتور هشت سیلندر و یک موتور الکتریکی خواهد داشت که در مجموع 750 اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. بی‌ام‌و ایکس ام، قادر است تا 80 کیلومتر با نیروی باتری هم حرکت کند.

XM تابستان آینده و همزمان با پنجاه سالگی زیرمجموعه M به بازار خواهد آمد. بخش M پس از موفقیت در آماده کردن ماشین‌های ب‌ام‌و برای مسابقه، از سال ۱۹۷۲ محصولات ب‌ام‌و را تقویت می‌کند. XM قوی‌ترین مدل در تاریخ فعالیت این بخش خواهد بود و ب‌ام‌و می‌خواهد با آن با ماشین‌هایی نظیر لامبورگینی اوروس و پورشه کاین توربو رقابت کند.

بزرگ‌ترین پورشه ؛ سهم پورشه از شاسی‌بلندها

به گزارش اتوموتیو نیوز، پورشه قصد دارد یک شاسی‌بلند بزرگ هفت‌نفره تولید کند. در حال حاضر بزرگترین شاسی‌بلند پورشه کاین است که برای پنج سرنشین جا دارد. پورشه سال گذشته ۹۳ هزار دستگاه کاین فروخت که بیش از یک سوم از کل فروش کارخانه را شامل می‌شود. بازار شاسی‌بلندهای بزرگ، اکنون پرسود است و به نظر می‌رسد پورشه هم می‌خواهد سهمی از این سود داشته باشد.

گفتنی است که پورشه به سوالات دیگر خبرنگاران پاسخ نداده و گفته است که این شرکت ایده‌های زیادی دارد که ممکن است بسیاری از آنها به خط تولید نرسد.

وانت برقی نیسان ؛ چهار کانسپت جدید

وانت الکتریکی نیسان احتمالا در سال ۲۰۲۸ به بازار خواهد آمد. نیسان طرح‌هایی از یک وانت الکتریکی منتشر کرده که نشان می‌دهد این شرکت خود را برای رقابت با وانت‌های تسلا، فورد و جنرال‌موتورز آماده می‌کند.

عکس‌های این کانسپت همراه با سه کانسپت دیگر همزمان با اعلام برنامه جدید کارخانه برای ساخت ماشین‌های الکتریکی منتشر شد. نیسان می‌گوید در پنج سال آینده بیست مدل با موتور الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد و برای این پروژه ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

نیسان همچنین می‌گوید تا سال ۲۰۳۰ این شرکت و زیرمجموعه لوکسش، اینفینیتی، ۲۳ مدل با موتور الکتریکی در محصولاتشان خواهند داشت که پانزده مدل کاملا الکتریکی است.

یکی از کانسپت‌ها ماشینی است که احتمالا به جای نسل جدید لیف به بازار خواهد آمد. یک شاسی‌بلند و یک ماشین روباز دونفره هم از کانسپت‌هایی است که نیسان می‌گوید الگویی برای مدل‌های الکتریکی آینده شرکت خواهند بود. از بین این چهار کانسپت، ماشینی که زودتر از بقیه به بازار خواهد آمد، شاسی‌بلندی است که احتمالا جایگزین نیسان لیف خواهد شد. این کانسپت از نظر فنی با مدل آریا که به زودی به بازار عرضه می‌شود مشترک است.

مرتبط با : بی ام وپورشهنیسان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز