خیز شرکت هوندا برای تولید خودرو های برقی

لست سکند

دومین خودروساز بزرگ ژاپن، اکنون به دنبال شرکایی است که خودروهای برقی را با فناوری پیشرفته‌تری بسازند؛ به این ترتیب هوندا هم صاحب خودرو تمام برقی و تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از اینساید ای.ویز، هوندا، در کنار تویوتا، از پیشگامان فناوری موتور هیبریدی بود، اما درست مانند رقیب اصلی‌اش، اکنون از خودروسازان دیگری که سرمایه‌گذاری هنگفتی در خودروهای تمام برقی کرده‌اند، عقب افتاده است. حالا، مدیر عامل هوندا برای جبران این عقب‌ماندگی، می‌خواهد با شرکت دیگری با تجربه بیشتر، همکاری کند.

توشی‌هیرو مایب، که در آوریل سال جاری به مدیریت هوندا منصوب شد، رئیس سابق تحقیق و توسعه این شرکت است و به حفظ رابطه این مجموعه با جنرال موتورز کمک کرده است. او تجربه تداوم همکاری بین خودروسازان را دارد و می‌خواهد شراکت جدیدی را با خودروسازی آغاز کند که از فناوری پیشرفته‌تر وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می‌کند.

راز آسمان پایتخت

مایب می‌خواهد تا سال 2040 هوندا کاملاً برقی شود، اگرچه خودروهای بزرگ‌تر آن ممکن است به جای یک باتری بزرگ برای ذخیره برق، یک سلول سوختی هیدروژنی داشته باشند.

در حال حاضر، هوندا فقط یک خودروی برقی در اختیار دارد، هوندا e، که فقط در اروپا موجود است و علی‌رغم طراحی عالی و باکیفیت، به علت بُرد پایین، دارای محبوبیت چندانی نیست.

اما این سازنده اعلام کرده که قصد دارد 10 خودروی برقی جدید را طی 5 سال آینده عرضه کند.

بیشتر بخوانید:

هوندا با کدام شرکت همکاری می‌کند؟

هنوز برای این سوال که هوندا ممکن است با کدام سازنده برای سرعت بخشیدن به توسعه خودروهای برقی همکاری کند، جوابی وجود ندارد. اما منطقی به نظر می‌رسد که به یک خودروساز ژاپنی دیگر بپیوندد.

البته قبل از ایجاد هر گونه همکاری با خودروسازان دیگر، هوندا قصد دارد همکاری خود را با جنرال موتورز گسترش دهد. هدف اعلام شده از مشارکت هوندا و جنرال موتورز، توسعه مشترک وسایل نقلیه برای آمریکای شمالی بر اساس یک پلتفرم مشترک و همچنین به اشتراک گذاری نیروگاه های برقی، الکتریکی یا ICE است. هوندا همچنین روابط خود را با خودروسازان دیگر، به ویژه مزدا و سوبارو، و همچنین فورد و فولکس واگن تقویت کرده است و این به طور خاص بر خودروهای الکتریکی و فناوری رانندگی خودران متمرکز است.

مایب در مورد استراتژی هوندا در کنار جنرال موتورز برای آمریکای شمالی گفت: ما احساس می‌کنیم که به ویژه پس از روی کار آمدن بایدن، باید برای برق‌رسانی عجله کرد، اما هنوز هم کمی زمان می برد. بنابراین در حال حاضر قصد نداریم تلاش زیادی را روی آن متمرکز کنیم. در این مرحله، من فکر نمی‌کنم که ما به تنهایی این کار را انجام دهیم. ما باید با شرکایی مانند جنرال موتورز همکاری کنیم و سپس برای اطمینان از امکان‌سنجی کسب‌وکار، حجم مشخصی را بسازیم. این استراتژی ما برای دوره اولیه در آمریکای شمالی است. زمانی که به حجم مشخصی رسیدیم، عرضه محصولات اصلی هوندا را خواهیم داشت.

مرتبط با : جنرال موتورزهوندا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز