گران قیمت ترین خودرو تاریخ را بشناسید

تورهای مسافرتی لحظه آخر

گران قیمت ترین خودرو تاریخ تنها خودرو در جهان است که از طلای معادل هم وزن خود گران‌تر است.

به گزارش کاماپرس، فراری GTO۲۵۰ گران قیمت ترین خودرو تاریخ است که حدود ۵۸ سال از تولید آن می گذرد. این فراری در سال ۱۹۶۳ تولید شد و هر سال با حضور در حراجی های مختلف رکورد گران قیمت ترین خودرو جهان را شکسته است.

این فراری منحصر به فرد در حراجی سال 2018 با قیمت 70 میلیون دلار فروخته شد و توانست جایگاه خود را به عنوان گران قیمت ترین خودروی تاریخ حفظ کند.این یعنی فراری 250 GTO حتی از طلای معادل هم وزن خود گران‌تر است و اگر هم وزنش طلا باشد، باز هم ارزش این خودرو بالاتر است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

فراری 250 GTO حدود ۹۵۰ کیلوگرمی وزن دارد که باتوجه به قیمت جهانی هر اونس طلا که تقریبا 1685 دلار اعلام شده است، در مجموع ارزش 950 کیلوگرم طلا به حدود 56 میلیون و 458 هزار دلار می رسد که در این صورت باز هم فراری 250 GTO حدود 14 میلیون دلار ارزش بیشتری در مقایسه با طلای هم وزنش دارد.

راز آسمان پایتخت

فراری 250 GTO قبل از آنکه در حراجی با قیمت حدودا 70 میلیون دلاری رکوردش شکسته شود، با قیمت 56 میلیون دلاری رکورددار گران قیمت ترین خودروهای جهان بود که البته باز هم ارزش آن با طلای هم وزنش برابری می کرد.

لازم به ذکر است این نکته را هم باید در نظر گرفت که رکورد 56 میلیون دلاری برای قبل از سال 2018 و قبل از شیوع ویروس کرونا بوده است که ارزش آن را بسیار بیشتر از طلای هم وزنش در سال های گذشته می کرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز