گران ترین شهرهای جهان کدام اند؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

برخی از شهرهای جهان به دلیل تورم فزاینده و کاهش فرصت های درآمدی با بحران مالی مواجه هستند. این شهرها به خاطر زندگی شبانه شلوغ، حمل‌ونقل عمومی کارآمد و امکانات عمومی جمعیت بالا و هزینه‌های گزافی برای زندگی دارند. کاماپرس در این مطلب به معرفی گران‌ترین شهرهای جهان می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

۱. نیویورک سیتی

شهر نیویورک به دلیل افزایش تورم و اجاره بها به عنوان گران‌ترین شهر جهان به خصوص برای مهاجران انتخاب شده است. متوسط ​​اجاره ماهانه در این شهر حدود ۴ هزار و ۲۶۶ دلار است و قیمت خانه به ۱.۵ میلیون دلار نیز می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

۲. هنگ کنگ

شهر هنگ کنگ واقع در چین بیش از هفت میلیون نفر جمعیت دارد و اجاره بها در آن بسیار گران است. با این حال با بهره‌مندی از بازارهای متعدد، تفریحات شبانه و جاذبه‌های گردشگری جمعیت زیادی را به سوی خود می‌کشاند. البته به دلیل تراکم بالای جمعیت، زمین به قیمت‌های بسیار بالایی فروخته می شود که متعاقبا روی قیمت خانه تأثیر می‌گذارد.

۳. ژنو

شهر ژنو واقع در کشور سوئیس دارای جاذبه های متعددی از جمله بلندترین فواره جهان و کافه و فروشگاه‌های بسیار لوکس است. این تجمل بالا باعث شده هر کسی نتواند از پس هزینه‌های زندگی در این شهر برآید. بر اساس آمار منتشر شده هزینه‌های ماهانه در ژنو به طور متوسط ​​حدود ۳ هزار و ۵۰۰ دلار بوده و از زمان جنگ اوکراین به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

۴. لندن

لندن بزرگ‌ترین بازار کار و بیشترین جمعیت در انگلستان را دارد، بنابراین تقاضا در این شهر از عرضه پیشی می‌گیرد. به طوری‌که هزینه ماهانه یک خانواده چهار نفره ساکن لندن حداقل ۴ هزار و ۶۰۰ دلار برآورد می‌شود. این هزینه برای یک فرد مجرد، بدون درنظر گرفتن اجاره بها، برابر هزار و ۳۰۰ دلار در ماه است.

۵. سنگاپور

شهر سنگاپور پایتخت جمهوری سنگاپور، یکی از گران‌ترین انتخاب‌ها برای یک زندگی لوکس به شمار می‌رود. هزینه اجاره و خرید خانه، شهریه مدرسه، مالیات ماشین و سایر هزینه‌های زندگی در این شهر بسیار بالا هستند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “گران ترین شهرهای جهان کدام اند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز