قیمت اجاره خانه در سنگاپور از نیویورک هم پیشی گرفت

ابرشهر نیویورک به سبب اهمیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی‌اش لقب «پایتخت جهان» را از آن خود کرده است. بخش قابل‌توجهی از جمعیت ۸ میلیون نفری این شهر را مهاجران تشکیل می‌دهند. با این حال زندگی در این شهر بخاطر اجاره بالای خانه چندان آسان به نظر نمی‌رسد. به گزارش آژانس املاک نایت فرانک، در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲ اجاره بهای املاک در سنگاپور به طور شگفت‌آوری از نیویورک نیز جلو زده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سنگاپور کوچک‌ترین کشور جنوب شرقی آسیا به پایتختی شهر سنگاپور است که لقب «نیویورک آسیا» را به خود اختصاص داده است. این کشور هر چند کوچک، با اقتصاد قوی خود به‌عنوان یکی از چهار ببر آسیا و سومین مرکز اقتصادی دنیا شناخته شده است. عوامل دیگری مانند شاخص آزادی، مالیات پایین، زیربنای پیشرفته و شاخص پایین فساد باعث شده سنگاپور به‌عنوان یکی از مقاصد محبوب خریداران املاک انتخاب شود.

اما در سال‌های اخیر شیوع کرونا باعث کمبود مسکن و در نتیجه افزایش ۲۸ درصدی اجاره‌بها در این شهر شد. لذا سنگاپور در رتبه اول لیست «شهرهای دارای گران‌ترین اجاره‌بهای مسکن در دنیا» قرار گرفت. این درحالی است که ابرشهر نیویورک با افزایش ۱۹ درصدی در رتبه دوم قرار دارد.

در رتبه‌های بعدی این لیست به‌ترتیب شهرهای لندن، تورنتو، توکیو، سیدنی و غیره دیده می‌شوند.

آریاک سفر

به دنبال همه‌گیری شدید ویروس کرونا در هنگ کنگ، تقاضای مسکن در این شهر کاهش قابل‌توجهی داشت. این موضوع به کاهش ۶.۴ درصدی اجاره‌بها در این شهر انجامید و نام آن را در انتهای این لیست ۱۰ تایی قرار داد.

افزایش اجاره‌بها در سنگاپور باعث کاهش قدرت خرید مردم شده و انتظار می‌رود با ورود موج مهاجران تقاضا برای مسکن افزایش یابد. از این رو برای کاهش فشار اسکان، حدود ۱۷ هزار مسکن در سال ۲۰۲۳ تکمیل خواهند شد.

نویسنده: زهرا لطفی نژاد

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز