گرانی 100 هزار تومانی هزینه تعویض روغن

لست سکند

طی روزهای پایانی هفته گذشته روغن موتور خودروهای سواری با مجوز سازمان حمایت 43 درصد افزایش قیمت پیدا کرده و صاحبان خودروهای سواری برای تعویض روغن مجبور شدند به طور میانگین 100 هزار تومان پول بیشتر پرداخت کنند.

به گزارش کاماپرس، گرانی ها و افزایش قیمت هایی که این روزها در بازارهای مختلف از جمله بازار خودرو و ملزومات آن اتفاق می افتد تفاوت بزرگی با گرانی های قبلی دارد و آن این که گرانی های جدید با مجوز دولت و سازمان های ذیربط انجام می شود.

این گرانی ها در حالیست که روند قیمت ها در بازار ارز کاهشی شده است و انتظار می رفت قیمت کالاهایی که به بهانه گران شدن نرخ ارز افزایش یافته اند کاهش یابد یا حداقل ثابت بماند.

روغن موتور خودرو یکی از این کالاها است که گرانی شدیدی در آن اتفاق افتاده و بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر اگر این روز‌ها برای تعویض روغن موتور خودروی خود به تعویض روغنی ها مراجعه کنید با افزایش سوال برانگیز قیمت  نسبت به ماه گذشته، مواجه خواهید شد. علت این امر، افزایش ۴۳ درصدی قیمت روغن موتور سواری و ۵۰ درصدی خودرو‌های سنگین، مصرف کنندگان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

با وجودی که قیمت روغن موتور در عمده فروشی ها افزایش یافته بسیاری از تعویض روغنی ها هم که هنوز از خرید قبلی ذخیره دارند، اقدام به افزایش قیمت کرده اند.

راز آسمان پایتخت

گرانی با مجوز سازمان حمایت

بررسی قیمت برخی از برند‌های روغن موتور، حاکی از گرانی ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی قیمت این محصول است البته به گفته فروشندگان، این افزایش قیمت در حالی است که تولید کنندگان هنوز مجوز تغییر قیمت را دریافت نکرده بودند.

پیگیری این پرسش از سازمان حمایت تولید کننده و مصرف کننده به نفع تولید کنندگان روغن موتور بود، زیرا مجوز این افزایش قیمت را سازمان حمایت صادر کرده و این موضوع درحالی است که سازمان‌های ناظر هیچ گونه عکس العملی درخصوص صدور این مجوز نشان نداده اند.

این شرایط این سوال مطرح است که صدور ناگهانی مجوز برای افزایش قیمت کالایی پرمصرف، آیا با تدبیری مناسب و بررسی تبعات اجرایی شدن آن، انجام شده است؟ آیا آثار این افزایش قیمت‌ها در بالا رفتن کرایه حمل و نقل کالا که سبب گرانی دیگر اقلام اساسی و مصرفی خواهد شد، بررسی شده است؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز