کوییک اس بهتر است یا ساینا اس؟ / قیمت اسفند 1402

کوییک اس بهتر است یا ساینا اس؟ + قیمت اسفند-کاماپرس

پلتفرم X200 ابتدا با خودرو تیبا به بازار معرفی شد و بعدها نوادگان آن، ساینا و کوییک هم برای خریدارن عرضه شدند. این پلتفرم در نیمه عمر خود به نسخه‌های تکامل یافته ساینا S و کوییک S رسید. اگر چه این دو خودرو از نظر فنی مشابه هستند، اما از نظر ظاهری تفاوت‌هایی دارند که باعث شده کوییک بیشتر مورد توجه جوانان قرار بگیرد و در مقابل ساینا به عنوان یک خودرو خانوادگی شناخته شود.

کاماپرس در این گزارش ساینا اس و کوییک اس را از نظر فنی، ظاهری، امکانات و قیمت با هم مقایسه می‌کند.

مشخصات فنی ساینا اس و کوییک اس

در هر دو خودرو از یک موتور 4 سیلندر 8 سوپاپ استفاده شده است که حجم آن 1503 سی سی بوده و حداکثر توان 87 اسب بخاری را در 5300 دور در دقیقه ایجاد می‌کند. حداکثر گشتاور تولیدی این موتور به 128 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه می‌رسد.

بر این اساس از نظر فنی تفاوتی بین کوییک S و ساینا S دیده نمی‌شود. جالب اینجاست کوییک اس، 5 سال بعد از ساینا اس به بازار آمد، با این وجود از همان موتور استفاده می‌کند.

کوییک اس بهتر است یا ساینا اس؟ + قیمت اسفند-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

مقایسه ظاهری ساینا S و کوییک S

ساینا اس  و تیبا اس از نظر طراحی به نوعی فیس لیفت شده تیبا هستند و سایپا با بازخوردهایی که از کاربران گرفته سعی کرده تا طراحی مدرن‌تری را در این خودروها پیاده کند. با این حال در مقایسه با ساینا و کوییک معمولی این دو خودرو طراحی جذاب‌تری دارند.

ساینا اس نسبت به مدل قدیمی خود بدنه و فرم اصلی را حفظ کرده و بیشترین تفاوت آن مربوط به طراحی بخش عقب خودرو است. به طور کلی ساینا نسبت به هم‌خانواده‌های خود طراحی اسپورت‌تری دارد. در کوییک اس نیز نمای جلویی نسبت به مدل‌های قبلی با تفاوت‌هایی همراه بوده است.

انتخاب بین ساینا اس و کوییک اس از نظر طراحی بیشتر سلیقه‌ای است و نمی‌توان برتری خاصی برای هیچکدام در نظر گرفت.

کوییک اس بهتر است یا ساینا اس؟ + قیمت اسفند-کاماپرس

بیشتر بخوانید:

امکانات و آپشن‌های ساینا اس وکوییک اس

ساینا در دو مدل ساینا اس معمولی و ساینا اس آپشنال روانه بازار شده که ساینا اس آپشنال با ارائه امکاناتی چون دوربین عقب، صفحه نمایش و استاندارد محافظت از عابر پیاده کمی گرانتر از ساینا اس معمولی است.

کوییک اس از آپشن‌هایی چون سنسور پارک عقب، ترمز دیسکی در جلو، ترمز ABS، سیستم تهویه هوای نیمه اتوماتیک، مه شکن جلو و عقب برخوردار است.

قیمت ساینا S در مقایسه با قیمت کوییک S

در حال حاضر در بازار خودرو قیمت ساینا اس صفر مدل 1402 حدودا 385 میلیون تومان است. قیمت ساینا از آغاز اسفند ماه تقریبا ثابت بوده و نوسان قابل توجهی نداشته است.

قیمت کوییک اس صفر 1402 نیز با قیمت حدودا 370 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. بررسی بازار خودروهای داخلی افزایش قیمت تقریبا 7 میلیون تومانی قیمت کوییک از آغاز اسفند ماه را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : سایپامبین خودروهمراه مکانیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز