کهن ترین کشور جهان کدام است؟ (ویدیو)

در طول سده ها و هزاره های متمادی کشورها و ملیت های بیشماری ظهور کرده اند و سپس در تاریخ ناپدید گشته اند، با این حال برخی نیز هنوز برقرار هستند و به بقای شان ادامه می دهند. البته نمی توان با قاطعیت گفت که کدام کشور دیرینه تر است و قدمت بیشتری دارد ولی به طور تقریبی می توان به کهن ترین آن ها اشاره کرد. در ادامه ویدیویی تماشا خاهیم کرد که ما را با کهن ترین کشورهای جهان آشنا خواهد کرد.

مصر: البته فرهنگ مصر باستان با آن چه امروزه در مصر می بینم تفاوت زیادی دارد و نخستین سلسله های مصری بیش از پنج هزار سال پیش از میلاد شکل گرفتند. خط هیروگلیف مصری که دومین سیستم نگارشی کهن است در حدود سال 3200 قبل از میلاد به وجود آمد و اولین حکومت متحد نیز در سال 3150 قبل از میلاد تشکیل شد.

هندوستان: انسان ها از حدود 3300 سال پیش از میلاد در منطقه هند زندگی می کرده اند و این ساکنان اولیه یکی از نخستین جوامع روستایی را تشکیل داده اند ولی آغاز هند به عنوان یک کشور به دوران ودیک برمی گردد که از سال 1500 تا سال 600 قبل از میلاد دوام آورد. این دوره در تاریخ به نام دوره ودیک نامیده می شود و منجر به به وجود آمدن هندویسیم گردید.

آریاک سفر

چین: کشور چین یکی از کهن ترین گاهواره های تمدن است و همیشه هم متحد و یکپارچه بوده است. اولین سلسله که شانگ نام داشت از قرن هفدهم تا قرن یازدهم قبل از میلاد بر این کشور حکمرانی می کرد. این سلسله یک سیستم نگارشی به وجود آورد که جد مستقیم خط چینی امروزی محسوب می شود.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز