کم توانی بیت کوین برای ادامه رشد قیمتی

امروز بیت کوین، معروف‌ترین رمزارز بازار، در مقایسه با روز قبل 723 دلار کاهش قیمتی پیدا کرد و 48 هزار و  350 دلار شد. دیروز این رمزارز پرطرفدار تا محدوده 49 هزار و 500 دلاری هم پیش رفت و بار دیگر امیدواری‌ها را بالا برد. اما از آغاز معاملات امروز نتوانست در این محدوده باقی بماند و بار دیگر عقب نشینی کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار رمزارزها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در شرایط کنونی بیت کوین با اوج قیمتی خود فاصله زیادی دارد و بعید است که تا پایان سال 2021 به آن برسد. به نظر این ارز دیجیتال در ادامه روز جاری بتواند محدوده 48 هزار دلاری را حفظ کند. اما در مقابل برخی آلت کوین‌ها روند معکوس را پیش گرفتند و رشد نرخ جدی داشتند. البته بعضی دیگر از ارزهای دیجیتال هم مانند بیت کوین با افت قیمت مواجه شدند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

وضعیت ایرانی‌ها برای مبادله ارزهای دیجیتال

سعید خوشبخت، کارشناس ارزهای دیجیتال، معتقد است که اگر ارزهای دیجیتال در دست خود شهروندان ایرانی و کیف پول آن‌ها باشد، به غیر از رمزارزهایی که امکان بلوکه کردن آدرس را دارند، خطری سرمایه آن‌ها را تهدید نخواهد کرد.

اما کاربران ایرانی باید توجه داشته باشند، صرافی‌های بین المللی در صورتی که متوجه شوند مشتریان رمزارزها ایرانی هستند بلافاصله سرمایه آن‌ها را بلوکه می‌کنند. در واقع ایرانی‌های علاقه مند به حوزه ارزهای دیجیتال باید بدانند که خطرهای جدی همواره برای آن‌ها وجود دارد و امکان از دست رفتن سرمایه آن‌ها بالا است.

به نظر سعید خوشبخت، از آنجایی که ارزهای دیجیتال این قابلیت را دارند روی تحریم‌ها اثر قابل توجهی داشته باشند. در واقع ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم‌ها کارآ و موثر هستند. اما در صورتی که در بلندمدت نظام‌های پرداخت جایگزینی وجود نداشته باشد و تنها از رمزارزها برای پرداخت استفاده شود، این فناوری تاثیر چشمگیری در دور زدن تحریم‌ها نخواهد داشت.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز