کدام نوع پسته ارزان تر است؟

لست سکند

به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن پسته، کیفیت پسته به درشت یا ریز بودن آن بستگی ندارد اما افرادی که می‌خواهند پسته درشت و مرغوب خریداری کنند باید هزینه بیشتری بپردازند زیرا قیمت پسته به نرخ دلار وابسته است و با افزایش نرخ دلار، تغییر خواهد کرد.

به گزارش کاماپرس، رسیدن قیمت پسته به یک میلیون تومان بسیار خبرساز شده و حتی بسیاری افراد طی سال‌های گذشته این قلم از آجیل را حذف کرده‌اند و امسال نیز با گرانی‌های بوجود آمده و با وضعیت اقتصادی بسیاری افراد، احتمال حذف آن از کاسه آجیل وجود دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

محمد صالحی در رابطه با قیمت پسته اظهار کرد: در حال حاضر 90 درصد از پسته ایران صادر می‌شود و به سبب آنکه قیمت پسته به دلار وابسته است با افزایش نرخ ارز، تغییر می‌کند و افزایشی می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن پسته در رابطه با وابستگی قیمت پسته به دلار توضیح داد: به سبب آنکه تولید پسته در کشور با مشکلات فراوانی همراه است کشاورز نیز محصولاتش را به کسی می‌فروشد که با قیمت بیشتری خریداری کند.

راز آسمان پایتخت

محمد صالحی اشاره کرد: کشاورز 40 درصد زیر قیمت بازار به خریدار جنس می‌فروشد و گرانی پسته توسط فروشنده‌ها صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

صالحی افزود: 5 درصد محصول کشاورزان به صورت دستچین است و  محصولات ارزان‌تری نیز در بازار وجود دارد. قیمت‌های یک میلیون تومانی برای محصولات دستچین شده‌اند. قیمت پسته مرغوب به درشت یا ریز بودن آن بستگی دارد و اگر افراد می‌خواهند پسته را با قیمت 400 هزارتومان خریداری کنند پسته‌های کمی ریزتر نیز وجود دارد.

براساس گزارش منتشر شده در گسترش‌نیوز این مقام مسئول اشاره کرد: توان خرید مردم کاهشی شده و تقاضا نیز کاهش یافته است. بازار شب عید مانند سال‌های گذشته نیست و به نظر نمی‌رسد قیمت‌ها برای شب عید تغییری داشته باشند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز