کاهش هزینه درمانی مردم با مصوبه جدید مجلس

لست سکند

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم‌ توسعه از مصوبه این کیمسیون جهت کاهش هزینه‌های درمانی از جیب مردم و همچنین رفع مشکل کمبود خدمات اورژانس و هلال احمر در مناطق محروم خبر داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، محسن زنگنه در این باره توضیح داد: طبق مصوبه کمیسیون، سهم پرداختی و هزینه‌های درمانی از جیب مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه به ۳۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

به گفته وی، در مصوبه دیگری دولت مکلف شد که تا پایان برنامه هفتم توسعه، بحث استقرار صددرصدی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را اجرایی کند. بر اساس این مصوبه، کلیه ارائه دهندگان خدمات سلامت مکلف به رعایت تعرفه‌های دولتی شده و اجرایی نشدن آن جرم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به نقل از ایسنا، زنگنه همچنین تکلیف وزارت بهداشت مبنی بر استانداردسازی ارائه خدمات درمانی و کاهش خدمات کاذب و القایی تا پایان سال اول برنامه هفتم توسعه، را از دیگر مصوبات این کمسیون بیان کرد.

وی با اشاره به تداوم مشکلات مردم در حوزه درمان با وجود پرداخت هزینه‌های بالای خدمات بیمه‌ای از سوی دولت، گفت: کمیسیون تلفیق همچنین مصوباتی برای جلوگیری از ارجاع بیماران به مراکز خدمات خاص داشت که برای آن جرم انگاری هم شده است. این مساله می‌تواند به کاهش هزینه‌های درمانی مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه منجر شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در پایان از سایر مصوبات کمسیون برای رفع مشکل کمبود خدمات اورژانس و هلال احمر در مناطق محروم نیز خبر داد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “کاهش هزینه درمانی مردم با مصوبه جدید مجلس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز