کاهش نرخ دلار تنها عامل ریزش قیمت سکه!

لست سکند

قیمت طلا با کاهش نرخ دلار، تاب نیاورد و طی روز جاری افت پیدا کرد. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 68 هزار و 400 تومان کم شد و به مرز یک میلیون و 217 هزار و 600 تومان رسید. اما نرخ سکه خلاف جهت قیمت طلا حرکت کرد و با افزایش 30 هزار تومانی نسبت به دیروز، 12 میلیون و 357 هزار تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تحلیلگران فنی بازار سکه معتقدند افت قیمت سکه زمانی اتفاق می‌افتد که نرخ این فلز گرانبها از محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومانی عقب نشینی کند. در این صورت احتمالا قیمت سکه تا مرز 11 میلیون و 800 هزار تومانی کاهش پیدا خواهد کرد. اگر نرخ این فلز گرانبها محدوده یاد شده را هم از دست بدهد، نقطه حمایتی بعدی برای آن مرز 11 میلیون و 200 هزار تومانی خواهد بود.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

به نظر در شرایط کنونی تنها کاهش نرخ دلار است که می‌تواند زمینه افت قیمت سکه را فراهم کند. اگر قیمت دلار به سمت مرز 27 هزار و 200 تومانی برود، احتمالا افت شدید نرخ سکه رخ خواهد داد. اما در صورتی که مجددا این ارز خارجی به سمت کانال 28 هزار تومانی حرکت کند، افزایشی‌ها پرقدرت در بازار سکه حضور پیدا خواهند کرد.

افزایش امیدها درباره آینده نرخ اونس

نرخ اونس طی روز جاری 0.29 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز هزار و 824 دلاری رسید. با این حال سرمایه گذاران نسبت به آینده قیمتی اونس خوشبین هستند. روز گذشته داده‌های مربوط به تورم آخرین ماه سال 2021 منتشر شد. این آمار نشان داد که تورم آمریکا در زمان مذکور افزایش پیدا کرده است. این اتفاق باعث شده که بار دیگر امیدواری‌ها درباره رشد نرخ اونس، به عنوان یک دارایی امن در برابر تورم، بالا رود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز