کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند

حجت اله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از امکان تصویب اصلاحیه قانون بیمه کارگران ساختمانی و قرار گرفتن این گروه در زمره بیمه شدگان تامین اجتماعی خبر داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بانک، بروس و بیمه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، در صورت قطعی شدن اصلاحیه قانون بیمه کارگران ساختمانی، این گروه هم امکان استفاده از خدمات تامین اجتماعی را خواهند داشت. قبلا کارگران ساختمانی امکان استفاده از این بیمه و خدمات آن را نداشتند. این موضوع هم به منابع مالی سازمان تامین اجتماعی بازمی‌گشت که مجموعه مذکور نمی‌توانست هزینه‌ کارگران ساختمانی را تامین کند. به همین دلیل این سازمان ناچار به سهمیه بندی بیمه برای قشر کارگران ساختمانی شده بود و نمی‌توانست به همه افراد این گروه خدمات ارائه دهد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

به گفته عبدالملکی، با همکاری کمیسیون اجتماعی مجلس، طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی و تامین منابع مالی برای این گروه، آماده و در کمیسیون مذکور مورد تصویب قرار گرفت. این طرح بعد از طرح در مجلس، مجددا به کمیسیون اجتماعی مجلس بازگشت تا برخی از موارد آن اصلاح شود. اگر این طرح در نهایت به تصویب مجلس برسد، دیگر کارگران ساختمانی برای استفاده از خدمات تامین اجتماعی محدودیت خاضی نخواهند داشت. مسئله سهمیه بندی هم که قبلا از طریق سازمان تامین اجتماعی اعمال شده بود، لغو خواهد شد.

چه تعداد کارگران ساختمانی بیمه هستند؟

بر اساس اطلاعات موجود، سازمان تامین اجتماعی تا دی ماه سال گذشته بالغ بر 15 میلیارد تومان کسری منابع داشت که اکنون هم برای جبران آن منابعی پیش بینی نشده است. طبق آخرین اخبار، تامین اجتماعی تاکنون توانسته 800 هزار کارگر ساختمانی را تحت پوشش خود بگیرد. 400 هزار کارگر هم دارای مهارت فنی و کارت مخصوص آن هستند اما هنوز از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره نبرده‌اند. در صورتی که قانون مذکور مورد تصویب مجلس قرار بگیرد تمامی کارگران قدیم و جدید از پوشش بیمه تامین اجتماعی برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز