تعرفه حق بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱ چقدر است؟

به دنبال اعلام مبلغ ریالی دیه به وسیله قوه قضائیه، جدول تعرفه حق بیمه پایه به واسطه بیمه مرکزی محاسبه شده است. بعد از محاسبه این مبالغ، دستورالعمل لازم در اختیار شرکت‌های بیمه قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بیمه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طبق مصوبات منتشر شده از سوی بیمه مرکزی، نظر به اعلام مبلغ ریالی دیه برای سال ۱۴۰۱ از طرف قوه قضائیه که متضمن ۲۵ درصد افزایش در مبلغ ریالی دیه است، کلیه شرکت‌های بیمه باید بیمه ‌نامه‌های شخص ثالثی را که تاریخ شروع پوشش آنها را از تاریخ ابلاغ این بخشنامه و پس از آن است، با تعهدات بدنی ۸۰۰۰ میلیون ریال، معادل دیه ماه‌های حرام، و تعهدات مالی حداقل ۲۰۰ میلیون ریال و با حق‌ بیمه‌های مندرج در جدول پیوست صادر کنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

حق بیمه انواع وسایل نقلیه متفاوت است و بسته به نوع آن مبلغ فرق دارد. مثلا در صورتی که وسیله نقلیه بارکش برای حمل مواد منفجره به کار رود، 50 درصد و در صورتی که برای حمل مواد سوختنی مایع و گازی استفاده شود، 25 درصد به حق بیمه مربوط اضافه می‌شود.

شرایط حق بیمه شخص ثالث برای دیگر انواع وسایل نقلیه

همچنین به وسایل نقلیه عمومی شهری حمل مسافر با ظرفیت بیشتر از شش نفر، 50 درصد تخفیف تعلق می‌گیرد. به علاوه مبلغ حق بیمه برای وسایل نقلیه سواری با کاربری آژانس، کرایه و مسافرکش شخصی درون شهری، 10 درصد و سواری کرایه و مسافرکش شخصی برون شهری، 20 درصد بیشتر از حق بیمه وسایل نقلیه سواری مشابه است.

لازم به ذکر است که میزان حق بیمه آمبولانس، وسایل نقلیه ویژه پزشکی و آتش نشانی با توجه به نوع و ظرفیت آن‌ها براساس تعرفه وسایل نقلیه مشابه محاسبه خواهد شد. تمامی نرخ‌های مربوط به بیمه شخص ثالث با تخفیف کرونا محاسبه شده است.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز