مسیر سیاست خارجی چین در قرن ۲۱ ؛ پیشنهاد کتاب

چین-کاماپرس

برای دریافت پاسخ اینکه سیاست خارجی و منطقه‌ای کشور چین چیست می‌توان سراغ کتاب «سیاست خارجی و منطقه‌ای چین در قرن بیست و یکم» رفت. این کتاب که محصولی دانشگاهی به حساب می‌آید به بررسی روابط چین با کشورهای مختلف می‌پردازد و این روابط را تحلیل می‌کند.

کاماپرس در این گزارش کتاب «سیاست خارجی و منطقه‌ای چین در قرن بیست و یکم» را معرفی کرده است.

«سیاست خارجی و منطقه‌ای چین در قرن بیست و یکم»

کتاب «سیاست خارجی و منطقه‌ای چین در قرن بیست و یکم» کتابی با سه بخش کلی است. در بخش اول این کتاب مولفه‌های اثرگذار در مبانی سیاست خارجی چین بررسی شده که برای نوشتن آن رویکرد تحلیلی به کار رفته است. علاوه بر این، نحوه اثربخشی کانون‌های تفکر در کشور چین و علل و عوامل رشد و توسعه آن بررسی شده‌اند.

بخش دوم این کتاب مربوط به روابط چین با قدرت‌های بزرگ بین المللی بوده که در آن روابط چین با آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و ژاپن بررسی شده و فراز و فرودهای آن مورد تحلیل قرار گرفته‌اند. بخش سوم کتاب نیز در مورد روابط خارجی چین با مناطق مختلف بوده و روابط آن با برخی از مناطق مربوط به شرق آسیا، جنوب آسیا، جنوب شرقی آسیا، خلیج فارس و آمریکای لاتین بررسی شده است.

کتاب چین-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

 

بیشتر بخوانید:

کتاب «سیاست خارجی و منطقه‌ای چین در قرن بیست و یکم» به قلم دکتر بهاره سازمند و فریبرز ارغوانی پیرسلامی نوشته شده و انتشارات دانشگاه تهران آن را منتشر کرده است. این کتاب 220 صفحه داشته و در زمان تهیه این گزارش با قیمت 160 هزار تومان به فروش می‌رسد.
انتهای پیام

مرتبط با : انتشارات دانشگاه تهران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز