چیزهایی که درباره جاروبرقی نمی‌دانستید!

امروزه خانه‌ای نیست که جاروبرقی در آن نباشد. این ربات خدمتکار در عصر امروز در مدل‌های مختلف همچنان به تمیزی هر محلی کمک می‌کند. اما هنوز شاید برخی همه‌چیز را درباره آن ندانند یا با امکانات عجیب جاروبرقی‌های امروزی مثل جاروبرقی بوش آشنا نباشند. پس در ادامه این مطلب جالب‌ترین نکات درباره جاروبرقی بررسی خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اولین کسی که دغدغه ساختن چنین وسیله‌ای را پیدا کرد، سیسل بوث بود که در سال 1901 در بریتانیا اولین جاروبرقی را اختراع کرد. جاروبرقی که وی اختراع کرده بود، توسط موتور درون سوزی عمل می‌کرد که داخل آن تعبیه شده بود. این وسیله به قدری بزرگ بود که افراد برای حمل آن به خانه‌هایشان از گاری استفاده می‌کردند!

پس از آن، در سال 1905 اولین جاروبرقی به سبک جاروبرقی‌های رایج امروزی، به بازار آمد. برای بسیاری از افراد پیش آمده است که هنگام خرید جاروبرقی به عباراتی همچون قدرت موتور، کیسه و فیلتر، بدنه و لوله و… برمی‌خورند. هرکدام از این عبارات چه معنایی دارد و بهترین آن‌ها چیست؟

آریاک سفر

قدرت موتور جاروبرقی چقدر باید باشد؟

بهترین جاروبرقی به لحاظ قدرت، نوعی از جاروبرقی است که میزان توان و قدرت آن بین 1300تا 2200 وات باشد. درواقع، جاروبرقی‌هایی با توان 1000 وات، مدل‌های ضعیفی به شمار می‌روند و برای خرید پیشنهاد نمی‌شوند. ام انواع جاروبرقی بوش توان و مکشی قدرتمند دارند.

بهترین کیسه جاروبرقی کدام است؟

جاروبرقی‌ها در سه نوع مختلف فیلتر آب، باکیسه و بدون کیسه در بازار وجود دارند. اگرچه جاروبرقی‌های کیسه‌دار دیرتر از بدون کیسه‌ها به میدان آمده‌اند اما امروزه بسیار محبوب هستند. کارشناسان معتقدند که بهترین کیسه برای جاروبرقی، کیسه‌های پاکتی و کاغذی یکبار مصرف است که بتوان جاروبرقی را پس از هربار استفاده پاکسازی و تمیز کرد تا آسیب نبیند. همچنین توصیه می‌شود که هر ماه، فیلتر جاروبرقی تمیز شود.

در همین زمینه بهتر است بدانید جنس کیسه‌هایی که در انواع جاروبرقی بوش استفاده می‌شود، می‌تواند با دقت 99.9 درصد ریز‌ترین ذرات گرد و خاک را در خود نگه دارد.

بدنه و قد جاروبرقی را چگونه انتخاب کنیم؟

جاروبرقی مانند هر لوازم خانگی دیگری باید مطابق با نیازها انتخاب و خریداری شود. اما معمولا پیشنهاد می‌شود که هنگام خرید جاروبرقی توجه شود که این وسیله مناسب برای جاروکشی زیرمبلمان، زاویه‌ها و پرده‌ها هست یا خیر. جاروبرقی‌های باکیفیت، ابزار جانبی برای جاروکشیدن نقاط خاص به همراه دارند. اگر طول دسته جاروبرقی نیز قابل تنظیم با قد و راحتی کاربر باشد، بهتر است. همچنین پیشنهاد می‎شود که هنگام خرید جاروبرقی توجه شود که دستگاه تحرک و انعطاف پذیری لازم را داشته باشد تا در هر زاویه‌ای بتواند به راحتی گرد و غبار را بزداید.

چگونه از جاروبرقی نگهداری کنیم؟

معمولا توصیه می‌شود که بیش از 15 دقیقه از یک جاروبرقی استفاده نشود، بلکه بهتر است بعد از هر 15 دقیقه جارو کشی، 5 الی 10 دقیقه به آن استراحت داده شود. همچنین همانطور که اشاره شد، برای مراقبت از حاروبرقی، باید هر ماه یکبار تمیز شود. این تمیز کردن باید به گونه‌ای باشد که تمامی لوازم جانبی از آن خارج ششوند و با یک پارچه مرطوب، بخش داخلی، لوله و اتصالات به خوبی گردگیری شود. پس از آن نیز باید یک ساعت در جاروبرقی باز بماند تا رطوبت و بوی بد آن از بین برود.

توصیه می‌شود چیزهایی مثل خرده شیشه، تیغ، سوزن یا شاخه گیاهان با جاروبرقی تمیز نشوند. ته سیگار، خاکستر و هرچیز سوخته دیگری نیز از همین دسته‌اند که نباید با جاروبرقی تمیز شوند. با این وجود، امروزه جاروبرقی‌های مدرنی وجود دارند که می‌توان هر چیزی را با آن‌ها مکید و از بین برد.

جاروبرقی بوش یکی از این جاروبرقی‌هاست. جاروبرقی‌های امروزی امکاناتی همچون ضدعفونی‌کننده، سرامیک شو و… دارند که به خوبی از پس هر آلودگی برمی‌آیند. علاوه بر این، نوعی ربات‌های جاروبرقی نیز به بازار آمده‌اند که بدون نیاز به دخالت انسان، کف را تمیز کرده و تحویل می‌دهند. جاروبرقی طی سال‌ها پیشرفت‌های زیادی کرده است اما آنچه تغییری نکرده این است که باید از یک جای معتبر و از یک برند معتبر خریداری شود تا سال‌های سال مثل روز اول کار کند.

انتهای پیام

مرتبط با : لوازم خونگی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز