چگونه مداد چشم بکشیم تا چشمانی زیبا داشته باشیم؟

لست سکند

یکی از ابزارهای اصلی میکاپ، خط چشم‌ها هستند که تنوع بسیار بالایی دارند و در انواع مایع، ماژیکی و مدادی تولید می‌شوند. هر کدام از انواع خط چشم، کاربردهای متفاوتی دارند و در سبک‌های مختلف میکاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، استفاده از خط چشم‌های مایع و ماژیکی، به مهارت و تمرین بیشتری احتیاج دارد و کار با آنها کمی دشوار است. اما مداد چشم، می‌تواند میان‌بری فوق‌العاده برای اجرای ساده الگوهای خط چشم باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

آماده سازی پلک برای اجرای میکاپ

برای استفاده از مداد چشم و طراحی الگوهای مختلف خط چشم، بهتر است پوست دور چشم را آماده میکاپ کنید. این کار، بستری یکدست برای اجرای مراحل آرایشی چشم فراهم می‌نماید و کیفیت و جذابیت میکاپ را افزایش می‌دهد.

  • ابتدا، پوستتان را با شوینده مناسبی بشویید و مقداری از کرم دور چشم را در اطراف پلک خود بمالید. چند دقیقه صبر کنید تا کرم کاملا جذب پوست شود و سپس به سراغ مرحله بعدی بروید.
  • در صورت تمایل، می‌توانید از پرایمر سایه نیز روی پلکتان استفاده نمایید. این محصول، خطوط ریز و چروک‌های پشت پلک را کاور می‌کند. همچنین، ماندگاری سایه و دیگر لایه‌های آرایشی را افزایش می‌دهد.
  • حالا، کانسیلر معمولی خود را بردارید و روی پلک بالا بمالید. کانسیلر را با براش یا بلندر محو نمایید.
  • در ادامه، کانسیلری که 1 تا 2 درجه روشن‌تر از رنگ پوستتان باشد را انتخاب کنید. با این کانسیلر، تیرگی و سیاهی زیر چشمتان را بپوشانید.

حالا پلک شما برای پذیرش میکاپ آماده است و می‌توانید با توجه به سبک دلخواه خود، مراحل آرایش را شروع نمایید.

آرایش نچرال با مداد چشم

آرایش نچرال یا طبیعی، یکی از ترندهای پرطرفدار آرایشی است که طرفداران منحصر به فرد خودش را دارد. در این تکنیک، شما می‌توانید از لوازم آرایشی برای رفع نواقص پوست و برجسته کردن زیبایی‌های چهره‌تان کمک بگیرید.

راز آسمان پایتخت

  • براش تمیز و متوسطی را بردارید و به مقداری سایه کرم یا قهوه‌ای متوسط آغشته کنید. براش را پشت پلکتان بمالید و سایه را از خط مژه تا نیمه پلک بالا امتداد دهید. اگر می‌خواهید چشمانتان حالت لیفت داشته باشند، سایه را کمی به سمت بالا و در امتداد کشیدگی ابروها نیز بمالید و محو نمایید.
  • حالا می‌توانید از مداد چشم مشکی یا قهوه‌ای خود استفاده کنید. چنانچه دوست دارید آرایشتان محو و ملایم باشد، مداد چشم قهوه‌ای انتخاب بهتری است. مداد چشم را با مدادتراش مخصوص آرایش بتراشید تا نوک آن کاملا تیز شود. حالا، نوک مداد را زیر پلک بالای خود قرار دهید و با حرکات رفت و برگشتی، خط پلک را با مداد چشم پر کنید. با این ترفند، خط مژه کاملا کاور می‌شود و مژه‌هایتان پرتر و جذاب‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.
  • در آخر، با ریمل باکیفیت و مناسبی آرایش چشمتان را تکمیل نمایید. برای اینکه ریمل حرفه‌ای‌تری داشته باشید، براش ریمل را دقیقا در قسمت ریشه مژه‌ها قرار دهید و به سمت بالا بکشید.

طراحی خط چشم سریع گرانج با مداد چشم

اگر از طرفداران سبک گرانج هستید، دیگر لازم نیست ساعت‌ها برای طراحی خط چشم مناسب وقت بگذارید. با این ترفند، می‌توانید به راحتی خط چشمی متناسب با استایل گرانج خود طراحی نمایید:

  • برای شروع کار، براش مناسبی را بردارید و به مقداری سایه بادمجانی، بنفش یا قهوه‌ای تیره آغشته کنید. سایه را با روتین همیشگی خود روی پلک بمالید. دقت کنید که سایه را نباید بیشتر از نیمه پلک بالا پخش کنید. اگر سایه بیشتر پخش شد، با مقداری کانسیلر آن را محو نمایید.
  • حالا نوبت خط چشم است و برای اجرای آن، به مداد چشم بسیار نرم و پر رنگی احتیاج دارید. مداد را با تراش آرایشی کاملا تیز کنید. حالا با حرکات رفت و برگشتی، خط پررنگی زیر پلک بالا و در بین خط مژه‌ها رسم نمایید.
  • سپس، همین کار را برای پلک پایین نیز انجام دهید و خط پلک را با مداد چشم کاملا سیاه کنید.
  • چشمانتان را روی هم بگذارید و به آرامی دو پلکتان را با حرکات سر انگشت اشاره، روی هم بمالید. این کار را برای 30 ثانیه ادامه دهید.
  • با باز کردن چشمانتان، قطعا شگفت زده خواهید شد! حالا خط چشم سرتاسری و جذابی دارید که ظاهر بی نظیری به چشمانتان هدیه داده است. این ترفند ساده و کاربردی، به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن، آرایشی جذاب و زیبا داشته باشید.

میکاپ دودی و سریع با مداد چشم

میکاپ دودی، یکی از دشوارترین سبک‌های آرایش چشم است و اجرای آن اغلب به مهارت بالایی احتیاج دارد. اما با یادگیری چند ترفند کلیدی و ساده، می‌توانید به راحتی آرایشی دودی و جذاب داشته باشید. برای یادگیری این سبک آرایش دودی، گام‌های زیر را دنبال کنید:

  • مداد چشم پررنگ و روانی را بردارید و نوک آن را به خوبی تیز کنید. مداد را در گوشه خارجی چشم قرار دهید و خطی پهن را در راستای انتهای ابروهایتان رسم نمایید.

اگر برای پیدا کردن زاویه مناسب خط چشمتان مشکل دارید، مداد بلندی را در امتداد بینی تا انتهای ابرو قرار دهید. حالا مداد چشم را در همان زاویه رسم نمایید.

  • در مرحله بعد، براش سر کج خود را بردارید و خط رسم شده را به سمت داخل پلک فید کنید. در همین ابتدای کار، متوجه کات حرفه‌ای و خطوط دودی پشت پلکتان می‌شوید.
  • در صورت لزوم، مراحل قبل را یکبار دیگر انجام دهید تا سایه دودی و پررنگ‌تری پشت پلکتان ایجاد شود.
  • حالا مقداری سایه چشم مشکی را با براش سر گرد بردارید و آن را از سمت انتهای پلک، به داخل امتداد دهید و همان‌جا محو کنید.
  • در این مرحله به پد سایه احتیاج دارید. پد را به سایه شاین طلایی یا نقره‌‌ای آغشته نمایید و در گوشه داخلی چشمتان بمالید.
  • در صورت تمایل، می‌توانید مداد چشم را زیر پلک بالا و در امتداد خط مژه نیز بکشید. در غیر این صورت، می‌توانید خط چشم پهن و کشیده‌ای پشت پلک طراحی کنید.
  • سپس براش گرد را دوباره بردارید و به مقداری سایه چشم قهوه‌ای پررنگ آغشته نمایید. براش را با ملایمت، در امتداد خط پلک پایین حرکت دهید.
  • در نهایت، به کمک ریمل آرایش خود را کامل کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

انتهای پیام

مرتبط با : روژاشاپ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز