چگونه به جای کارت با موبایل پول پرداخت کنیم؟

با اجرای پروژه کهربا امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارتخوان از طریق دستگاه ان افی سی فراهم شده‌است. در حال حاضر بانک مرکزی درباره جزئیات زمان اجرای سراسری آن خبر نداده‌ است.

به گزارش کاماپرس، مهران محرمیان معاون فناوری بانک مرکزی خبر داده که با اجرای پروژه کهربا و اتصال کارت‌های 5 بانک به این پروژه امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارتخوان امکانپذیر شده‌ است.

پرداخت بدون کارت از طریق ان اف سی انجام می‌شود که تاکنون برای یک ارتباط با برد کوتاه استفاده می‌شد. براساس این قابلیت امکان اتصال تبلت‌ها، گوشی‌ها و لپ تاپ برای پرداخت پول وجود دارد.

با اجرایی شدن ان اف سی، مشترک بانک می‌تواند با نزدیک کردن گوشی به دستگاه ان اف سی پرداخت را بدون رمز و با امنیت بالا انجام دهد.

راز آسمان پایتخت

در سال های گذشته یکی از مشکلاتی که مردم در پرداخت با آن مواجه بودند مخدوش بودن کارت، لو رفتن رمز کارت، سواستفاده از کارت توسط برخی خريداران و … بوده که با اجرای این پروژه این چالش ها برطرف خواهد شد.

پروژه کهربا از سال 1399 شروع شده و عملیات اجرایی آن به تازگی پایان یافته‌است. در شرایط کنونی همه بانک ها به پروژه متصل نشده‌اند و در صورتی که این هدف محقق شود امکان اجرای گسترده آن امکانپذیر خواهد‌بود.

نحوه عملکرد ان اف سی

ان اف سی برای یک دستگاه نقش فرستنده و برای دستگاه دیگر نقش گیرنده را دارد. در سال های اخیر از این قابلیت در حوزه حمل و نقل عمومی و پایانه های پرداخت لمسی و … استفاده شده‌ است. این دستگاه از طریق امواج رادیویی فعالیت می‌کند. به همین دلیل در زمانی که دو دستگاه دارای ان اف سی در کنار هم قرار می‌گیرند بدون اینکه نیاز به اقدامی باشد به هم متصل می‌شوند.

 

 

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مرکزی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز