آشنایی با سرویس پرداخت در محل یا پس کرایه

پرداخت در محل پست-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

سرویس پرداخت در محل یک نوع روش پرداخت وجه است که به مشتریان امکان می‌دهد هزینه خرید خود را در زمان تحویل گرفتن کالا پرداخت کنند. پرداخت در محل یا (Cash on delivery) COD با نام‌هایی همچون پس کرایه یا پرداخت هنگام تحویل نیز شناخته می‌شود. این نوع از خدمات پرداخت سال‌هاست که ابداع شده و هنوز هم به طور گسترده‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به­ویژه در مناطقی که خرید آنلاین و پرداخت الکترونیکی هنوز آنچنان رایج نشده است.

کاماپرس در این گزارش ضمن تشریح سرویس پرداخت در محل، مزایا و معایب آن را بررسی کرده است.

مزایای سرویس پرداخت در محل

در این نوع از پرداخت، مشتریان برای خرید نیازی به داشتن رمز‌های پویا، یکبار مصرف یا دسترسی به بانکداری آنلاین ندارند و می‌توانند به سادگی و با خیال آسوده وجه سفارش خود را پس از تحویل در منزل پرداخت کنند. این ویژگی برای کسانی مناسب است که ترجیح می‌دهند از روش‌های پرداخت الکترونیکی استفاده نکنند.

مشتریان می‌توانند اطمینان داشته باشند که فقط پس از تحویل سفارش، هزینه آن را پرداخت خواهند کرد و همین موضوع، خطر تقلب را نیز کاهش می‌دهد. همچنین برخی از افراد نسبت به اشتراک گذاری اطلاعات کارت اعتباری یا حساب بانکی خود از طریق اینترنت محتاط هستند؛ از ‌این ‌رو با روش پرداخت جایگزین، نیازی به اشتراک‌گذاری اطلاعات حساس نیست.

معایب سرویس پرداخت در محل

پرداخت در محل دارای معایبی است که یکی از آنها احتمال عدم پرداخت است. برخی از مشتریان ممکن است بدون قصد پرداخت هزینه در هنگام تحویل، سفارشی را ثبت کنند یا اینکه در زمان تحویل کالا از خرید آن منصرف شوند که منجر به هدر رفتن هزینه و  زمان برای فروشنده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

یکی دیگر از معایب تحویل در محل، احتمال تاخیر در پرداخت است. فروشندگان باید منتظر باشند تا تحویل انجام شود و سپس مبلغ پرداختی به حسابشان واریز شود که این موضوع می‌تواند بر جریان نقدی و مدیریت موجودی آن‌ها تأثیر بگذارد.

پرداخت در محل پست-کاماپرس

آیا پرداخت در محل برای فروشگاه‌های اینترنتی مفید است؟

پرداخت در محل (COD) به فروشگاه‌های آنلاین کمک می‌کند مشتریانی را جذب کنند که به هر نحوی به پرداخت‌های آنلاین دسترسی ندارند یا ممکن است در اشتراک گذاشتن اطلاعات مالی خود در درگاه پرداخت اینترنتی مردد باشند. این موضوع می‌تواند فروش و پایگاه مشتری فروشگاه‌های آنلاین را افزایش دهد.

علاوه بر این، پس کرایه احساس امنیت و اعتماد را برای خریداران فراهم می‌کند، زیرا آنان می‌توانند محصول را قبل از پرداخت بازبینی کنند. این موضوع می‌تواند به برقراری یک رابطه قوی بین فروشگاه آنلاین و مشتریان کمک کند و منجر به خریدهای تکراری و معرفی‌های مثبت شفاهی شود.

خدمات ویژه شرکت پستکس در زمینه خدمات پرداخت در محل

شرکت پستکس با ارائه خدمات ویژه در سرویس پس کرایه، معایب سیستم پرداخت در محل را برطرف کرده و استفاده از آن را بهینه‌تر کرده است. این خدمات شامل عدم دریافت سفته و چک در قبال ضمانت، تسویه فوری مبلغ بسته‌های ارسالی، امکان سفارش انبوه بسته پرداخت در محل، رهگیری مرسوله، تولید بارکد 24 ساعته و ارائه خدمات ویژه برای اطمینان از خرید برای تمامی خریداران است.

پستکس، اولین سامانه جامع خدمات حمل و نقل ایران است که در سال ۱۳۹۶ راه اندازی شده است. صاحبان مشاغل و صنایع مختلف می‌توانند با کمک سامانه پستکس، از سرویس‌های پستی شهری، بین شهری و حتی خارج از کشور به راحتی استفاده کنند.

علاقه­‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پستکس و خدمات متنوع آن می‌توانند به وبسایت app.postex.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : پستکس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز