چک امن دیجیتال چه مزایایی دارد ؟

طبق گفته معاون بانک مرکزی چک امن دیجیتال به نام چکنو رونمایی شده که دارندگان این نوع چک با ارائه شماره می‌توانند آن را نقد کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مهران محرمیان به کاهش 7 درصدی چک‌های برگشتی پس از اجرای قانون جدید اشاره کرد و افزود: در مرحله فعلی برای هر فرد رنگی اختصاص داده خواهد شد تا از وضعیت اعتبار وضعیت چک مطلع باشد و پس از بررسی بیشتر عددی به عنوان اعتبار به فرد داده می‌شود. پیش از این سامانه محچک برای مسدودسازی حساب صادرکنندگان چک‌های برگشتی مورداستفاده قرار می‌گرفت که با این اقدم زمان رفع سواثر چک‌های برگشتی 90 تا 95 درصد کاهشی شد.

براساس گزارش منتشر شده در تسنیم، به گفته محرمیان یک مرحله از قانون چک باقی مانده که پس از مقررات‌گذاری عملیاتی خواهد شد.

معاون بانک مرکزی اظهار کرد: دسته چک‌های کاغذی همچنان معتبر هستند و قراری نیست در چک‌های صیادی تغییری ایجاد شود. فردی که چک دیجیتال قبول می‌کند می‌تواند به شعبه مراجعه و چک را نقد کند و نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت که البته ذی‌نفع می‌تواند این نوع چک را به صورت غیرحضوری و با ارائه شماره به کل شبکه بانکی نقد کند.

آریاک سفر

بیشتر بخوانید:

قابلیت‌های چک امن دیجیتال

از مهم‌ترین قابلیت‌های چک امن دیجیتال می‌توان به صدور دسته چک دیجیتال، وصول درون بانکی و بین‌بانکی چک دیجیتال، ضمانت توسط شخص ثالث، ابطال و مسدودی، دریافت گواهی عدم پرداخت، استعلام و مشاهده کارتابل چک‌های دریافتی اشاره کرد. چک دیجیتال سرعت بیشتری در نقدشوندگی داشته و با امضای دیجیتال معتبر می‌شود.

سامانه چکنو برای مدیریت و نظارت آنلاین شبکه بانکی و بانک مرکزی یاجاد شده تا بستری امن برای ارائه چک دیجیتال باشد و مخاطرات احتمالی رخ ندهد.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مرکزی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز