سفته الکترونیک چیست؟

متقاضیان سفته از تاریخ نوزدهم بهمن ماه سال گذشته این امکان را پیدا کردند تا بدون مراجعه حضوری به بانک، «سفته الکترونیک» را به مبلغ مشخص خریداری کنند. تمامی فرآیند مربوط به دریافت سفته بدون مراجعه به بانک و به صورت اینترنتی قابل پیگیری و انجام است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سفته یک سند معتبر برای تعهد پرداخت مالی یا انجام مفاد یک قرارداد است. بعضی بانک‌ها به منظور پرداخت وام، از متقاضیان سفته درخواست می‌کنند. افرادی که قصد دریافت سفته الکترونیک دارند باید به وبسایت یکی از بانک‌ها مثل آینده یا رسالت مراجعه کرده و وارد سامانه سفته الکترونیک آن‌ها شوند. بعد از ورود به سامانه و کلیک گزینه ثبت نام، باید شماره موبایل متقاضی درج شود. پس از آن کدی به شماره موبایل فرستاده می‌شود که باید آن را در کادر مربوطه وارد کرد. سپس نوبت به فرآیند ثبت اطلاعات شناسایی می‌رسد تا ثبت نام کامل شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

حال موقع مشخص کردن رمز عبور است که توصیه می‌شود در آن اعداد، حروف بزرگ و کوچک و کاراکترهای خاص مورد استفاده قرار گیرد. بعد از اتمام این فرآیند، فرد باید گزینه سفته را انتخاب کرده و گزینه درخواست سفته جدید را کلیک کند. در این مرحله متقاضی اطلاعات گیرنده سفته، بانک، نهاد مورد نظر یا … را ثبت می‌کند. پس از ثبت سفته، هزینه آن‌ها از طریق درگاه اینترنتی بانک قابل پرداخت است. در صورتی که فرآیند به درستی پیش رفته باشد، نوبت به امضای الکترونیکی سفته‌ها می‌رسد. در اینجا فرآیند دریافت سفته به پایان می‌رسد و فایل آن‌ها از طریق پی دی اف قابل دریافت و نگهداری است. دریافت سفته الکترونیک باعث صرفه جویی در زمان و هزینه، دسترسی آسان، صرفه جویی در کاغذ، حفظ محیط زیست، امنیت بیشتر، داشتن کدشناسایی منحصر به فرد و … می‌شود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز