چنگدو جی 20 ؛ رقیب جنگنده اف 22 آمریکا (ویدیو)

چنگدو جی 20 ؛ رقیب جنگنده اف 22 آمریکا (ویدیو)

نمونه اولیه چنگدو جی 20 که با شماره سریال 2052 به پرواز درآمد، شایعات زیادی را درخصوص فعالیت‌های این جنگنده بر سر زبان‌ها انداخت.

به گزارش کاماپرس، اولین پرواز هواپیمای جی 20 با دو موتور WS-15، نشانه‌هایی از توسعه جنگنده‌های چینی با قابلیت‌های به‌روز را به‌نمایش می‌گذارد.

درحال حاضر، نیروی هوایی و نیروی دریایی چین از جایگاه قدرتمندی در منطقه و هم‌چنین در جهان برخوردار هستند. طبق گفته‌های وزارت دفاع آمریکا، نیروی هوایی کشور چین درمجموع 1900 جت جنگنده دارد که معروف‌ترین نوع آن، جی 20 است و توسط اعضای هیئت هوانوردی چین به‌صورت عملیاتی وارد میدان شده است.

در ادامه ویدیویی از چنگدوجی 20 را مشاهده می‌کنید:

دیگر ویژگی‌های چنگندو جی 20

چنگدو جی 20 درواقع چهارمین جنگنده از نسل پنجم هواپیماهای جنگی دو موتوره و رادارگریز در جهان است که بسیاری از قابلیت‌ها، آن را درکنار جنگنده‌های بزرگی مانند اف 22 و اف 365 آمریکا و همچین سوخو 52 روسیه قرار می‌دهند. شکل بدنه جی 20، طراحی بخش‌هایی از موتور، شکل نازل اگزوز و حتی طراحی رنگ اجزا، گمانه‌زنی‌ها را درباره ورود رقابت جدی این جنگنده با اف 22، بیشتر می‌کند.

راز آسمان پایتخت

چین که تا پیش از این برای طراحی قطعات موتور و بازسازی سیستم جت‌ها به روسیه متکی بود، حال به فناوری داخلی مجزایی دست یافته که ممکن است در آینده برای جنگنده‌های هم‌نسل‌اش، مشکل‌ساز شود.

چنگدو جی 20 ؛ رقیب جنگنده اف 22 آمریکا (ویدیو)

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز