چند نکته کاربردی در انتخاب و خرید بالش مناسب

تور لحظه آخری-کاماپرس

وقتی صحبت از یک خواب راحت می‌شود به نظر می‌رسد در ابتدا تشک، نظرها را به خود جلب می‌کند و بالش‌ها اغلب نادیده گرفته می‌شوند. با این حال خرید بالش مناسب به اندازه خرید تشک مناسب و سایر کالاهای خواب حتی مانند خرید لحاف اهمیت خاص خود را دارد. انتخاب بالش نامناسب می‌تواند منجر به ناراحتی هنگام خواب یا حتی گردن درد در صبح شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کالای خواب، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بالش مناسب باید سر، گردن و ستون فقرات شما را در یک راستا نگه دارد و از انحنای طبیعی ستون فقرات حمایت کند. درحالی که انتخاب بالش بر اساس وضعیت خواب‌تان مهم است اما توصیه می‌شود شرایط خاص خود را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر در طول شب از گردن درد، آسم یا حتی گرمای بیش از حد رنج می‌برید بالش‌های مخصوصی طراحی شده‌اند که می‌توانند به مقابله با هر نوع اختلال خواب کمک کنند. در ادامه کاماپرس به بیان چند نکته در این مورد می‌پردازد.

چگونه بهترین بالش را برای خود انتخاب کنیم؟

هر وضع خوابیدن به نوع متفاوتی از کالای خواب نیاز دارد. وضعیت خواب، تنها بازتابی از عادات خواب شماست، خرید تشک مناسب، خرید لحاف، همه و همه به نوع خوابیدن و وضعیت اتاق فرد بستگی دارد. افرادی که اکثرا به پهلو می‌خوابند اگر سرشان خیلی بالا یا پایین باشد می‌توانند به تراز طبیعی ستون فقرات خود آسیب برسانند. با خرید بالش مناسب وضعیت خوابتان می‌توانید نقاط فشار آسیب پذیر روی سر را از بین ببرید و گردن را در موقعیتی بهینه قرار بدهید. افرادی که به پشت می‌خوابند بهتر است بالش با درجه راحتی متوسط خریداری کنند. بالش‌های الیاف توخالی و پشمی گزینه‌های محبوبی برای این افراد هستند زیرا سطحی متحرک را فراهم می‌کنند که خیلی نرم نیست. افرادی که به شکم می‌خوابند توصیه می‌شود از بالش‌های کم ارتفاع با درجه راحتی نرم استفاده کنند. بالا بردن بیش از حد سر باعث خم شدن ستون فقرات به سمت عقب و ایجاد ناراحتی در دراز مدت می‌شود.

راز آسمان پایتخت

بهترین بالش برای پوست های حساس

اگر پوست حساس، شما را شب‌ها بیدار نگه می‌دارد از خریدن بالش‌هایی که می‌تواند باعث آکنه یا خارش شود اجتناب کنید. برخی از مواد مصنوعی می‌توانند منجر به تجمع کنه‌های گرد و غبار شوند که پوست را تحریک کنند. برای جلوگیری از این امر بالش‌های ضد حساسیت با طراحی خاص مملو از میکروفایبرهای ویژه را انتخاب کنید که خوابی بدون حساسیت را تضمین می‌کنند.

توجه به ماده پرکننده بالش

پرکننده‌های بالش عمدتا به دو دسته مصنوعی یا طبیعی تقسیم می‌شوند. مواد طبیعی برای جلوگیری از تحریک و آلرژی بسیار مناسب هستند. در حالی‌که مواد مصنوعی شامل فناوری نوآورانه‌ای است که برای حداکثر راحتی طراحی شده است. کرک، پر، پنبه و الیاف توخالی از جمله مواد پرکننده بالش هستند. افرادی که به شکم می‌خوابند از پنبه یا پر و کسانی که به پشت می‌خوابند بهتر است از بالش‌های حاوی الیاف توخالی استفاده کنند.

نحوه شست‌وشوی بالش

یک نکته مهم در مراقبت از بالش این است که چگونه و در چه فواصل زمانی شسته شود. این موضوع بستگی به موادی دارد که بالش، حاوی آن است. بالش‌های حاوی پر می‌توانند با چرخه ملایم در ماشین لباسشویی قرار بگیرند. بالش‌های پشمی و پنبه‌ای بهتر است در ماشین لباسشویی شسته نشوند. با این‌حال لازم است هنگام خرید بالش مناسب خود، به دستورالعمل نظافت آن توجه کنید. جدا از بالش، روبالشی هر دو هفته یکبار و محافظ بالش هر ماه بهتر است شسته شود. درنهایت فراموش نکنید که کارشناسان سلامت توصیه می‌کنند، هر 12 تا 18 ماه بالش خود را تعویض کنید.

شما می‌توانید جهت مقایسه انواع محصولات کالای خواب و خرید بالش مناسب به سراغ فروشگاهی اینترنتی کاورلت بروید. مجموعه کاورلت فعالیت خود را از سال 1393 در صنعت نساجی آغاز کرده است. این شرکت در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام و واتسپ حضور و فعالیت دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : کاورلت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز