چند نکته مهم که پیش از خرید اسپرسوساز باید بدانید

لست سکند

با خرید اسپرسوساز، قلمرویی از تجربه‌های منحصر‌به‌فرد و طعم‌های متنوع قهوه به شما عرضه می‌شود. برای خرید یک دستگاه اسپرسو‌ساز با انواع شات‌های لذت‌بخش و خوش‌طعم قهوه، نیاز به یک فرایند انتخاب متفکرانه دارید. درک تفاوت‌های ظریف این دستگاه‌ پیچیده برای یافتن تناسب کامل با سبک و سلیقه شما، بسیار مهم است. از انواع دستگاه‌ها و روش‌های مختلف دم‌آوری قهوه گرفته تا بودجه، محدودیت‌های فضا و ویژگی‌های موردنظر، همگی در انتخاب اسپرسو‌ساز دلخواه شما موثر هستند. در نهایت چه به دنبال دستگاهی در سطح حرفه‌ای و باریستایی باشید و چه از علاقمندان قهوه معمولی، جستجو و کاوش در فاکتورهای اساسی، پیش از انتخاب اسپرسو‌ساز ایده‌آل، مساله‌ای مهم است.

کاماپرس در این گزارش، نکات مهم و تاثیرگذار در انتخاب و خرید اسپرسو‌ساز ایده‌ال را معرفی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نکات مهمی که هنگام خرید اسپرسو ساز باید بدانید

انواع اسپرسوساز

اسپرسوسازها انواع مختلفی دارند که هر کدام روش‌ها و عملکردهای متفاوتی را ارائه می‌دهند.

راز آسمان پایتخت

نوع اول، اسپرسوسازهای دستی هستند که دقت و مهارت بالایی را می‌طلبند. این دستگاه‌ها با تکیه‌ بر تخصص کاربر برای آسیاب‌کردن دانه‌های قهوه، تمپ کردن قهوه در پورتافیلتر و مدیریت فشار و دمای آب، کنترل کاملی بر فرایند دم‌آوری دارند. این نوع اسپرسوساز، موردعلاقه باریستاهای باتجربه یا کسانی است که بر هنر اسپرسوسازی‌ مسلط بوده و یا علاقمند به یادگیری آن هستند.

نوع دوم دستگاه‌های اسپرسوساز اتوماتیک و نیمه اتوماتیک هستند که تعادلی بین کنترل و سهولت انجام کار، برقرار می‌کنند. ماشین‌های نیمه اتوماتیک به کاربران اجازه می‌دهند شروع و توقف فرایند استخراج را کنترل کنند، درحالی‌ که ماشین‌های اتوماتیک جریان آب و زمان استخراج آن را مدیریت می‌‌کنند.

ماشین‌های اتوماتیک همچنین تنظیمات قابل‌ برنامه‌ریزی برای حجم‌های مختلف شات ارائه می‌دهند. به این صورت که می‌توانند آسیاب‌های داخلی را با نتیجه کاربر‌پسند‌تر ارایه کنند. به‌علاوه، دستگاه‌های اسپرسوساز خودکار کل فرایند دم‌آوری از آسیاب‌کردن دانه‌ها تا فوم آوری شیر را به طور خودکار انجام می‌دهند و لذا برای کسانی که به دنبال سهولت استفاده و کارایی بالا هستند، انتخاب مناسبی است.

بودجه و قیمت‌‌گذاری

بودجه و قیمت‌گذاری اسپرسوساز نیز از نکات مهمی است که در زمان خرید باید مورد توجه قرار بگیرد. این بازار طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های اسپرسوساز را ارائه می‌دهد که هم گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه و هم مدل‌های درجه یک را شامل می‌شود. دستگاه‌های اسپرسوساز ابتدایی که معمولاً بین 5 میلیون تا 15 میلیون تومان قیمت دارند، عملکردهای پایه و اساسی را برای دم‌کردن یک شات اسپرسوی مناسب ارائه می‌دهند. درحالی‌که این دستگاه‌ها ممکن است فاقد برخی ویژگی‌های پیشرفته یا دوام موجود در مدل‌های با قیمت بالاتر باشند. با این حال به‌عنوان یک نقطه شروع عالی برای مبتدیان یا علاقه‌مندان به قهوه معمولی مناسب هستند.

با بالارفتن قیمت، دستگاه‌های اسپرسوساز میان‌رده، با قیمت 15 تا 30 میلیون تومان، کیفیت ساخت بهبودیافته، ویژگی‌های بیشتر و قابلیت‌های بهتری را در فرآیند دم‌کردن قهوه ارائه می‌‌کنند. این دستگاه‌ها ممکن است دارای ویژگی‌هایی مانند تنظیمات قابل‌برنامه‌ریزی، آسیاب‌های یکپارچه، کنترل دمای PID و میله‌های بخار تقویت‌شده برای فوم‌سازی بهتر شیر باشند.

دستگاه‌های اسپرسوساز میان‌رده برای افرادی که به دنبال کیفیت، راحتی و مقرون‌به‌صرفه بودن هستند، گزینه مناسب‌تری بوده و طیف وسیع‌تری از گزینه‌ها را در اختیار فرد قرار می‌دهد. با این‌حال، این مدل‌ها نسبت به دستگاه‌های کاملاً خودکار و با قیمت بالاتر، به مشارکت بیشتری از سوی کاربر نیاز دارند.

برند و پشتیبانی مشتری

برند و نام تجاری و همچنین سطح پشتیبانی از مشتری نیز از نکات مهم و اثرگذاری است که در انتخاب و خرید یک اسپرسوساز نقش اساسی را ایفا می‌کند. برندهای تثبیت‌شده که به دلیل کیفیت ساخت، قابلیت اطمینان و نوآوری شهرت دارند، اغلب تجربه خرید بهتری را ارائه می‌دهند.

برندهای Breville، De’Longhi، Gaggia، Jura و philips در تولید دستگاه‌های اسپرسوساز دارای عملکرد، دوام و ویژگی‌های کاربرپسند، شهرت بالایی دارند.

یکی دیگر از جنبه‌های مهم، سطح پشتیبانی ارائه شده توسط سازنده است. انتخاب یک برند معتبر اغلب به خدمات بهتر به مشتری و پوشش گارانتی پس از خرید آن شهرت دارد. این مساله به‌ویژه در صورت بروز مشکلات فنی یا نیاز به عیب‌یابی اهمیت پیدا می‌کند. اغلب برندهای معتبر ضمانت‌های جامع، خطوط پاسخگو و منابعی مانند راهنماهای آنلاین یا آموزش‌های ویدئویی را در اختیار مشتری قرار می‌دهند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز