چند درصد تهرانی ها برق رایگان می گیرند؟

محاسبه‌های برق امید برای صدور قبض الکترونیکی برق شروع شده است. اما چند درصد تهرانی ها در اجرای این طرح برق رایگان می گیرند؟
به گزارش کاماپرس، شهریورماه گذشته هیات وزیران مصوبه برق رایگان برای مشترکان کم مصرف را تصویب کرد، مصوبه ای که قرار شد از اول آبان ماه و با شناخت مشترکان کم مصرف اجرا شود. در طرح برق امید مشترکان برق خانگی در سه گروه کم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف قرار می‌گیرند و مشترکان کم‌مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبض برق بهره‌مند می‌شوند یعنی قبض برقشان کاملا رایگان می شود. اما چند درصد از تهرانی ها برق رایگان می گیرند؟

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

رامین پوریا مدیر دفترمدیریت مصرف شرکت توزیع برق تهران در این باره می گوید:« ۱۵ درصداز مشترکان برق خانگی در تهران، شامل دریافت تخفیف ۱۰۰ درصدی برق امید هستند.از بین این ۱۵ درصد باید خانه‌های خالی و فصلی شناسایی و خارج شوند، زیرا این واحدهای مسکونی شامل دریافت خدمات برق امید نمی شوند. طبق پیش بینی انجام شده با اجرای طرح برق امید در بخش خانگی بیش از ۱۰ درصد میزان برق مصرفی کاهش پیدا می کند. »

به گفته پوریا برای اجرای طرح برق امید و تحقق هدف گذاری انجام شده، ۴ مرحله انجام می‌شود،شناسایی شرایط مصرف، اطلاع رسانی درخصوص مصرف برق، تعیین راهکارهای کاهش مصرف و ارائه این راهکارها به مشترکان برق بخش‌های تعیین شده برای اجرای طرح امید .

آریاک سفر

مدیر دفترمدیریت مصرف شرکت توزیع برق تهران با بیان اینکه مشترکان برق به کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند به مهر می گوید:« مشترکان کم مصرف در ایام گرم کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت و در ایام غیر گرم تا ۸۰ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند که این گروه شامل دریافت خدمات برق امید هستند. مشترکان خوش مصرف الگوی مصرف که شامل ۳۰۰ کیلووات ساعت در ایام گرم و ۲۰۰ کیلووات ساعت را رعایت می‌کنند و مشترکان پرمصرف نیز بیش از این اعداد برق مصرف می‌کنند.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز