چطور وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن بگیریم؟

دولت ایران وعده داده که تا پایان سال کارکنان دولت و حقوق بگیران انواع نهادها، موسسات و مراکز دولتی از وام 100 میلیون تومانی بدون ارائه ضامن برخوردار ‌می‌شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در کشورهای توسعه یافته مسئله اعتبارسنجی مشتریان ملاک اصلی پرداخت تسهیلات به افراد است. اما متاسفانه در ایران مبنای پرداخت وام ارائه وثیقه یا ضامن معتبر است که برای مبالغ مختلف تغییر می‌کند. همین قبیل مسائل باعث شده افراد درباره دریافت وام انگیزه چندانی نداشته باشند و میانه راه از دریافت آن صرف نظر کنند. این موضوع با توجه به شرایط اقتصادی کشور، مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفت و اخیرا ریاست جمهوری نسبت به پرداخت هر چه سریع‌تر وام بدون ضامن به افراد واجد شرایط خبر داد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دستور رئیس جمهور و زمینه سازی وزارت اقتصاد

خبر پرداخت وام بدون ضامن پس از جلسه سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، با تیم اقتصادی دولت و روسای بانک‌های دولتی و خصوصی منتشر شد. بعد از اتمام جلسه علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی هیئت دولت، بیان کرد که رئیسی از بانک‌های عامل درخواست کرده تا در پرداخت وام‌های خرد سخت گیر نباشند. ضمن اینکه رئیس جمهور به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی دستور داده که مقوله وام بدون ضامن تا آخر سال 1400 تعیین تکلیف شود.

آریاک سفر

بعد از گفت و گوهای انجام شده و دستورات لازم، سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، اعلام کرد که مردم از ابتدای هفته بعد امکان دریافت تسهیلات بدون ضامن را دارند. خاندوزی بیان کرده که بخشنامه پرداخت وام بدون ضامن در دو روز آینده ارسال خواهد شد و این اتفاق از ابتدای هفته بعد در بانک‌های دولتی به مرحله اجرا می‌رسد.

مسائل مهم در اعتبارسنجی

به گزارش فرارو، پرداخت تسهیلات بدون ضامن بر اساس اعتبارسنجی مشتریان بانک انجام می‌شود. به منظور اعتبارسنجی مشتریان شرایطی وجود دارد که مهم‌ترین آن نداشتن چک برگشتی و بدهی معوق به بانک‌ها است.

دیگر موارد هم به پرداخت اقساط وام‌های قبلی، نداشتن بدهی مالیاتی، محکومیت مالی قضایی، نداشتن جرائم رانندگی، پرداخت بدهی و عوارض گمرکی و ثبت کردن سفارش‌های وارداتی، برای واردکنندگان، مربوط می‌شود.

افراد به منظور آگاهی از فرآیند اعتبارسنجی باید به سامانه مای کردیت مراجعه کنند و با وارد کردن کدملی و شماره تلفن خود و همچنین پرداخت 10 هزار تومان هزینه، وضعیت اعتباری خود را ببینند. گزارش اعتبار چیزی شبیه کارنامه است که نمره آن بین صفر تا 900 قرار دارد. در صورتی که اعتبار فرد کمتر از 500 باشد عملا ریسک وام دهی بسیار بالا خواهد رفت.

رتبه بندی افراد در پرداخت وام بدون ضامن

طبق اعلام قبلی بانک مرکزی، بانک‌ها رتبه اعتباری افراد را به آ، بی و سی تقسیم می‌کنند. اشخاصی که یکی از این رتبه‌ها را داشته باشند امکان دریافت وام را دارند. براساس اطلاعات منتشر شده، شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دولتی برای دریافت وام 50 میلیون تومانی تنها باید نامه کسر از حقوق ارائه دهند. ضمنا برای این مبلغ وام احراز توانایی بازپرداخت تسهیلات ضروری است. اما برای وام 100 میلیون تومانی این گروه‌ها باید یک نامه کسر از حقوق به علاوه سفته یا چک هم به بانک ارائه دهند.

تاکنون بانک‌های سپه، ملی، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات ایران، توسعه تعاون، پست بانک ایران، مهر ایران، تجارت، صادرات، ملت و رفاه آمادگی خود را برای پرداخت وام بدون ضامن اعلام کرده‌اند.

مشکل اصلی پرداخت وام بدون ضمانت

برخی صاحبنظران و فعالان پولی و مالی معتقدند که پرداخت این وام در شرایط سخت اقتصادی کشور ممکن است منجر به افزایش تورم شود. چون با توجه به تعداد کارمندان دولتی و مبلغ وام مشخص شده، بانک مرکزی باید منابع مالی بانک‌ها را تامین کند. ضمن اینکه اکنون بانک‌ها برای پرداخت وام مسکن ملی هم باید منابع مالی کافی داشته باشند.

تاکنون اطلاعات مذکور درباره وام بدون ضامن انتشار پیدا کرده و هنوز اخبار تکمیلی درباره زمان دقیق ارائه این وام، پرداخت اقساط و… اطلاع رسانی نشده است.

به دلیل ابهام‌های موجود، این مطلب بلافاصله پس از اعلام اخبار جدید دستگاه‌های دولتی به روز و تکمیل خواهد شد.

مرتبط با : بانک تجارتبانک توسعه تعاونبانک توسعه صادرات ایرانبانک رفاهبانک سپهبانک صادراتبانک صنعت و معدنبانک قرض الحسنه مهر ایرانبانک کشاورزیبانک مسکنبانک ملتبانک ملیپست بانک
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز