پرداخت وام بدون ضامن به زودی آغاز می شود؛ شرایط و ویژگی های این طرح چیست؟

لست سکند

طبق بخشنامه صادر شده از وزارت اقتصاد، بانک‌های زیرمجموعه وزارتخانه مذکور این امکان را دارند تا تسهیلات زیر 100 میلیون تومان را به افراد حقوق بگیر و مستمری بگیر دارای رتبه اعتباری مناسب، «بدون ضامن» اعطا کنند. این افراد باید دارای رتبه اعتباری آ، بی یا سی باشند تا بتوانند وام بگیرند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سید احسان خاندورزی، وزیر اقتصاد و دارایی کشور، اعلام کرده که بانک‌های مجاز مکلف به رعایت این مورد هستند. قبلا رئیس جمهور از وزارت اقتصاد خواسته بود تا هر چه سریع‌تر درباره این موضوع و زمینه سازی برای آن اقدام شود. به گفته علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، طبق این بخشنامه، کسانی که کارمند یا حقوق بگیر ثابت دولت هستند این امکان را دارند تا حقوق خود را به عنوان وثیقه و اعتبار وام به بانک ارائه دهند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

با توجه به شرایط ذکر شده و با استناد به گزارش سازمان امور استخدامی در آذرماه سال جاری، کل کارمندان قوه قضائیه، قوه مجریه، نهادهای مختلف دولتی و سایر دستگاه‌های اجرایی که شامل این نوع وام می‌شوند، 2 میلیون و 116 هزار و 421 نفر است. البته در این آمار، تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران دولتی نیست.

در صورتی که وام درخواستی این تعداد افراد حداقل 50 میلیون تومان باشد، لازم است تا تخصیص منابعی به میزان 105 هزار و 821 میلیارد تومان برای این موضوع صورت بگیرد.

معایب و چالش‌های پرداخت وام بدون ضامن

این مبلغ و تصمیم اتخاذ شده درباره پرداخت آن امکان دارد دامنه تورم کشور را افزایش دهد. ضمن اینکه براساس داده‌های ارائه شده از بانک مرکزی، بدهی بانک‌ها به این مجموعه تا نیمه اول سال جاری صعودی بوده است. بنابراین بهتر است که سیاستمداران پتانسیل بازار و شرایط کنونی اقتصاد کشور را هم در نظر بگیرند و سپس نسبت به این موضوع تصمیم گیری‌های لازم را انجام دهند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز