چرا کولر آبی خوب خنک نمی کند؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

طبق اعلام هواشناسی دمای هوای در تابستان سال جاری 1/5 درجه و در برخی مناطق تا 2 درجه گرم‌تر از میانگین سال‌های گذشته خواهد بود. در گرمای سخت تابستانی کولر آبی یکی از وسایل خنک‌کننده پراستفاده در ایران است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

با این‌حال در برخی موارد افراد از خنک نکردن کولر آبی به‌اندازه کافی و گرم بودن باد آن شکایت می‌کنند. این مسئله ممکن است در پی وجود چند مشکل در کولر یا نصب آن پیش بیاید. در ادامه کاماپرس به بررسی دلایل خنک نکردن کولر آبی می‌پردازد.

مشکل در موتور کولر

قیمت اصلی کولر که وظیفه ایجاد هوای خنک را بر عهده دارد، موتور آن است. معمولا با عدم تولید هوای خنک موتور کولر به‌عنوان اولین بخش مهم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کهنه بودن پوشال‌ها

وظیفه پوشال‌ها جلوگیری از ورود هوای گرم به داخل کولر و حفظ رطوبت است. زمانی که پوشال‌ها پوسیده باشند، نمی‌توانند این وظیفه را به‌درستی انجام دهند. تعویض پوشال‌ها در زمان مناسب کمک زیادی به کارایی کولر می‌کند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

اختلال در سیستم آب‌رسانی کولر

رطوبت و آب باعث خنک شدن هوای تولیدی توسط کولر آبی می‌شود. اگر این سیستم به‌درستی عمل نکند، کولر خنک نخواهد کرد. خرابی واترپمپ، قطع بودن آب، تنظیم نبودن شناور و … برخی از مشکلات سیستم آب‌رسانی هستند.

قرارگیری کولر زیر نور مستقیم آفتاب

قرارگیری کولر زیر نور مستقیم آفتاب بر عملکرد آن تأثیر می‌گذارد. اگر کولر در موقعیتی است که ساعات طولانی نور آفتاب به آن می‌تابد، تهیه یک سایبان عملکرد دستگاه را بهبود می‌بخشد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز