چرا قیمت طلا و سکه در حال افزایش است؟

لست سکند

قیمت طلا و سکه برخلاف کاهش نرخ دلار، همچنان بالا می‌رود. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 0.05 درصد بالا رفت و به مرز یک میلیون و 198 هزار و 900 تومانی رسید. قیمت سکه هم با رشد جزئی 0.08 درصدی در مقایسه با روز گذشته، در محدوده 11 میلیون و 915 هزار تومانی توقف کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر بازار طلا و سکه به نرخ اونس بیشتر توجه دارد. هر چند که در این بازار، اخبار مذاکرات برجام و مسائل پیرامون آن، هم دور از چشم معامله گران و فعالان این حوزه نیست. طوری که اقتصاد نیوز اعلام کرده اظهارات اخیر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، در تهران باعث شده که فعالان بازار سکه و ارز نزدیک شدن به توافق برجام را حس کنند و به نوعی حالت آماده باش در این بخش شکل گرفته است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

از دیدگاه تحلیلگران فنی، در صورتی که نرخ دلار به پایین محدوده 25 هزار و 800 تومانی برسد، امکان کاهش نرخ سکه دور از انتظار نخواهد بود. اما در حال حاضر نرخ اونس از ریزش قیمت سکه و طلا جلوگیری به عمل آورده است.

اونس مانع از ریزش قیمت طلا و سکه در ایران شد!

هم اکنون نرخ اونس در محدوده کانال هزار و 973 دلاری قرار دارد. قیمت این فلزگرانبها نسبت به روز گذشته 0.54 درصد دیگر هم بالاتر رفته است. اونس همچنان در حال مرزشکنی است و کارشناسان بر این اعتقادند که این روند صعودی ادامه پیدا خواهد کرد. این رشد ادامه دار نرخ اونس تحت تاثیر جنگ روسیه و اوکراین و تداوم آن اتفاق افتاده است. در شرایط جنگی طلا به عنوان یک دارایی امن محسوب می‌شود و مردم خواهان تبدیل سرمایه خود به این فلزگرانبها هستند. همین موضوع هم نرخ اونس را بالا برده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز