چرا دوباره قیمت دلار رشد پیدا کرد؟/ قیمت روز 2 آذر

امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز قبل 250 تومان دیگر بالا رفت و به مرز 35 هزار و 50 تومان رسید. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با روز گذشته 101 تومان بیشتر شد و در محدوده 30 هزار و 954 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر برخی افراد به دنبال تبدیل سرمایه خود هستند و از طریق بازار آزاد ارزی برای این کار اقدام می‌کنند. این کار فشار تقاضایی را در بازار ارزی ایجاد کرده و باعث کمک بیشتر به طرفداران افزایشی شده است. در صورتی که شرایط مذکور ادامه پیدا کند، رشد بیشتر قیمت دلار دور از انتظار نخواهد بود. اما اگر بازارساز در مقابل این موضوع بایستد، احتمالا مجددا رشد قیمت دلار متوقف خواهد شد و بازار ارز با ثبات نسبی همراه خواهد بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

به نظر برخی فعالان و معامله گران، در حال حاضر افزایشی‌های بازار ارز توانسته‌اند محدوده 34 هزار و 800 تومانی را به عنوان کف کوتاه مدت معرفی کنند. با توجه به اینکه در روزهای گذشته طرف‌های کاهشی امکان عقب بردن دلار پایین‌تر از محدوده مذکور را نداشتند، به نظر این مرز قیمتی به عنوان کف کوتاه مدت در بازار جا افتاده است.

آریاک سفر

دلیل دیگر فشار به بازار ارز و رشد قیمت دلار

هم اکنون اخبار سیاسی جدید که احتمال افزایش تنش با کشورهای غربی را برای برخی معامله گران پررنگ کرده است، باعث کاهش تمایلات عرضه بیشتر در بازار ارز شده و فشار روی این بخش را افزایش است.

امروز نرخ پوند و یورو هم بالاتر رفت. قیمت پوند نسبت به روز قبل 0.99 درصد افزایش پیدا کرد و به مرز 41 هزار و 737 تومانی رسید. نرخ پوند نیز در مقایسه با روز گذشته رشد 1.4 درصدی را تجربه کرد و 36 هزار و 259 تومان شد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز