عقب نشینی قیمت دلار تا کانال 34 هزار تومانی در روز جاری/ قیمت اول آذر 1401

امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز گذشته کاهش 400 تومانی را تجربه کرد و به مرز 34 هزار و 800 تومان رسید. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با دیروز 149تومان بالا رفت و در محدوده 31 هزار و 600 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طرف‌های افزایشی بازار طی چند روز گذشته تلاش کردند با برجسته سازی اخبار سیاسی، جو بازار را بهم بریزند و قیمت دلار را به سمت کانال‌های بالاتری هدایت کنند. اما به نظر بازارساز طی این مدت بیکار نشده و عرضه زیاد آن افت قیمت را در برداشته است. اکنون معاملات حواله درهم نیز کم شده و به نظر فعالان و معامله گران بازار ارز، این موضوع بیانگر افزایش احتیاط بین بازیگران بزرگ و معامله گران تجاری است. گذشته از این موضوع، نوسانات ارزی دلار در بازار سلیمانیه و عراق نیز کاهش پیدا کرده است و مانند هفته گذشته نیست. نرخ دلار بازار هرات به مرز 34 هزار و 600 تومان رسیده است و قیمت دلار سلیمانیه عراق نیز در محدوده 35 هزار تومانی قرار دارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

در چه صورت رشد قیمت دلار ادامه خواهد داشت؟

طرف‌های افزایشی بازار بر این باورند در صورتی نرخ دلار رشد زیادی پیدا خواهد کرد و کانال‌های بالاتری را تجربه خواهد کرد که درهم بالای مرز حساس قیمتی 10 هزار تومانی قرار بگیرد. در حال حاضر نرخ درهم چنین کانالی را تجربه نکرده است.

امروز نرخ پوند و یورو نیز مانند دلار کاهش پیدا کرد. قیمت پوند در روز جاری نسبت به روز گذشته 278 تومان کم شد و در محدوده 41 هزار و 258 تومانی قرار گرفت. نرخ یورو نیز در مقایسه با روز قبل 292 تومان کم شد و به مرز 35 هزار و 752 تومانی رسید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز