چرا آیفون دارها نباید به سراغ گوشی های اندرویدی بروند؟

تغییر از آیفون به گوشی‌های اندرویدی اغلب یک تغییر بزرگ تلقی می‌شود که ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. با این حال تفاوت‌های چشم‌گیری که میان این دو پلتفرم وجود دارد شاید کار را برای کاربران دیرینه اندروید سخت کند. کاماپرس در این مطلب به معرفی مواردی می‌پردازد که در صورت تغییر از آیفون به گوشی‌های اندرویدی با آن مواجه خواهید شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

رابط کاربری آیفون ساده‌تر است

آیفون دارای یک رابط کاربری بصری ساده است که از آن‌جا می‌توان به تمام برنامه‌ها دسترسی داشت اما گوشی‌های اندرویدی به‌طور سنتی دارای فرم کشویی هستند که تمام برنامه‌های نصب شده در آن‌جا قرار دارند، همچنین می‌توان چند میانبر را روی صفحه اصلی قرار داد. بسیاری از گوشی‌های اندرویدی ویژگی‌های کمک کننده زیادی در این مورد اضافه کرده‌اند، اما به طور کلی آیفون کارهای بیشتر برای سازماندهی برنامه‌ها انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

اندروید ممکن است گیج کننده باشد

کاربران دیرینه آیفون، در حین استفاده از اندروید با گزینه‌ها، منوها و تنظیمات متعدد و بیش از حد جامع برخورد می‌کنند که اغلب به‌نظر غیرضروری و گیج‌کننده می‌رسند.

راز آسمان پایتخت

از دست دادن خدمات انحصاری اپل

یکی از دلایل وفاداری اکثر کاربران آیفون بهره‌مندی از برنامه‌ها و محصولات انحصاری آن، از جمله فیس تایم، آی مسیج، ایر دراپ، اپل واچ و… می‌باشد. بنابراین تغییر به اندروید و از دست دادن ناگهانی این امکانات شاید چندان خوشایند به‌نظر نرسد.

کند بودن برخی برنامه‌ها در اندروید

برخی برنامه‌های کاربردی از جمله هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی برای کاربران آی‌او‌اس بسیار بهتر عمل می‌کنند. چرا که گوشی‌های آیفون بسیار محدود بوده و کاربران کمتری دارند بنابراین یک فرصت عالی برای بهینه‌سازی این برنامه‌های آزمایشی به شمار می‌روند. در مقابل تنوع و کاربران گسترده اندروید باعث شده نسبت به آی‌او‌اس بهینه‌سازی کمتری را تجربه کند.

از دست دادن ویژگی‌های حریم خصوصی

شرکت اپل فعالانه آی‌او‌اس و برنامه‌های کاربردی نصب شده روی آن را کنترل می‌کند، بنابراین می‌توان گفت آیفون عموما در دفاع از حریم خصوصی کاربر بسیار قوی‌تر عمل می‌کند. اپل همچنین کاربران را ملزم می‌کند برنامه‌ها را تنها از اپل استور نصب کنند، این درحالیست که اندروید در برابر نصب برنامه‌های ناشناخته بسیار منعطف‌تر است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “چرا آیفون دارها نباید به سراغ گوشی های اندرویدی بروند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز