چت جی‌ پی تی (ChatGPT) ؛ رقیب سرسخت گوگل را بشناسید

لست سکند

چت جی پی تی (ChatGPT) نرم‌افزار هوش مصنوعی است که علاوه بر گفتگو با انسان توانایی تولید متن، ترجمه، تجزیه و تحلیل احساسات همچنین خلاصه انواع  متون را دارد. این ربات به سبب سرعت همچنین پاسخ‌های دقیق و واضح شهرت یافته است.

به گزارش کاماپرس، چت جی پی تی در نوامبر 2022  توسط شرکت OpenAI تولید شده که اطلاعات ورودی آن از طریق مربیان انسانی طی مکالمه با ربات‌ها، عملیات‌های محاسباتی با همکاری مایکروسافت همچنین جمع‌آوری داده از کاربران این ربات تامین شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

قابلیت‌های چت جی پی تی

البته چت جی پی تی از گفت‌وگو با کاربران فراتر رفته و می‌تواند مقاله بنویسد، کدنویسی کند، به سوالات عمومی پاسخ دهد و در مباحث فلسفی نیز شرکت کند.

از دیگر کاربردهای جی پی تی می‌توان به پاسخ تمامی سوالات علمی و عمومی اشاره کرد. این ربات حتی می‌تواند برخی فرضیه‌هایی که واقعی نیستند را نیز پاسخ دهد! به عنوان مثال اگر از این ربات سوال شود «اگر کریستف کلمب در سال 2015 به قاره آمریکا وارد می‌شد چه می‌دید؟» پاسخ می‌دهد.

راز آسمان پایتخت

جی پی تی  می‌تواند احساسات کاربر را تشخیص دهد و دیگر سخنان پیشین او را نیز به یاد بیاورد. همین امر سبب شده این ربات در نقش مشاور یا روانکاو نیز ظاهر شود.

کاربرد چت جی پی تی برای کسب‌ و کارها

این ربات می‌تواند در راستای تجزیه و تحلیل بازخورد مشتریان به کسب‌وکارها هم کمک کند تا در راستای ارتقا شغلی قدم بردارند. چت جی پی تی می‌تواند روابط عمومی آنلاین یا تولید محتوا متنی بازاریابی را برای کسب‌وکارها انجام دهد. تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای افکارسنجی و تحلیل مشتریان نیز از دیگر قابلیت‌هایی است که این ربات در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد.

گفتنی است با استقبال بسیار زیادی که از چت جی پی تی صورت گرفته، گوگل تمام تیم هوش مصنوعی خود را ارزیابی مجدد کرده است و احتمالا به زودی دمویی از چت‌بات هوش مصنوعی عرضه کند. این تکنولوژی سبب شده تا مایکروسافت علاوه بر یک میلیارد دلاری که پیش از این به صاحب فناوری پرداخت کرده بود، 10 میلیارد دلار دیگر نیز پرداخت کند. نیویورک‌تایمز نیز این فناوری را بهترین ربات چت مصنوعی اختراع شده تاکنون دانسته است.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز