پیش فروش نیسان با وجود ممنوعیت تولید/ پیش پرداخت 102 میلیون برای سلطان بلاتکلیف جاده ها!

بر اساس اعلام مسئولان محیط زیست فقط نیسان های تولید شده تا پایان سال پلاک می شوند و بعد از آن تولید نیسان آبی متوقف می شود. اما همین امروز در طرح پیش فروش سایپا نام نیسان با موعد تحویل در بهار ۱۴۰۰ دیده می شود.

به گزارش کاماپرس، قرار است خودرو نیسان از رده خارج شود. این خبری است که مسئولان محیط زیست اعلام کرده اند. بهزاد اشجعی، دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام کرد خودرو نیسان تا امروز نتوانسته به استاندارد آلایندگی یورو۵ برسد، به همین دلیل تولید آن باید متوقف شود . البته به گفته اشجعی همه خودروهایی که تا پایان سال تولید می شوند، پلاک می شوند اما بعد از آن تولید باید متوقف شود.

نیسان آبی در طرح پیش فروش سایپا حضور دارد

با اینکه دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط‌زیست از توقف تولید خودروی پرطرفدار بازار خبر می دهد،‌ اما این خودرو همچنان در طرحهای پیش فروش سایپا حضور دارد. همین امروز اعلام شد سایپا ۳ مدل وانت برای پیش فروش معرفی کرده است که دو مدل از آنها یعنی نیسان وانت ها را در بهار سال آینده به مشتریان تحویل می دهد. شرکت خودروسازی سایپا هنوز نیسان وانت هایی که در گذشته پیش فروش کرده بود به مشتریان تحویل نداده است و تکلیف حدود ۳۰ هزار نیسان فروخته شده هنوز مشخص نیست.

چرا نیسان آبی پلاک نمی شود؟

آریاک سفر

اما سوالی که مطرح می شود این است که وانت نیسان که اصلی ترین خودرو در حمل و نقل سبک و میان رده کشور به حساب می آید ، چرا باید از رده خارج شود؟ مهمترین دلیلی که برای توقف تولید نیسان آبی مطرح می شود یورو 4 بودن استاندارد آلایندگی این خودرو است.

از ابتدای سال گذشته قرار بود فروش خودروهای یورو4 ممنوع شود و خودروسازان پیش از اقدام به فروش نسبت به دریافت مجوزهای آلایندگی و استانداردهای یورو5 اقدام کنند، اما پس از درخواست خودروسازان و مهلتی که از سازمان محیط زیست گرفتند، اجرای این قانون تا سال 1399 به تعویق افتاد و قرار شد که استاندارد یورو5 از ابتدای امسال اجباری شود. البته این درحالیست که سال جاری نیز برخلاف قانون هوای پاک تعدادی خودروی یورو4 مجوز شماره‌گذاری گرفته‌اند. با این اوصاف تولید معروف ترین خودرو وانت ایران در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره توقف تولید این خودرو به ایسنا گفته:« قرار شد خودروساز به تعهدات خود برای تحویل خودرو به کسانی که از قبل ثبت‌نام کرده بودند، عمل کند و خودروهایی که از این محصول در سال گذشته تولید شده بود، به دست مردم برسد. به همین دلیل مجوز شماره‌گذاری برای تعدادی از خودروهای نیسان وانت صادر شد.»

طبق گفته های اشجعی شرکت سایپا به سازمان حفاظت محیط ‌زیست تعهد داده است تا آخر امسال تولید نیسان وانت را متوقف و در چند ماه آینده باقیمانده محصولات خود را شماره‌گذاری کند. با این حال هنوز مشخص نیست تکلیف خودروهای پیش فروش شده برای سال آینده چه می شود.آیا سایپا نیسان با استاندارد یور ۵ تولید می کند،‌یا همچنان تعداد نیسان هایی که پیش فروش می شود اما به مشتری تحویل نمی شود، افزایش پیدا می کند.

 

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “پیش فروش نیسان با وجود ممنوعیت تولید/ پیش پرداخت 102 میلیون برای سلطان بلاتکلیف جاده ها!

  1. علیرضا صادقی حصار گفته:

    خداکنه زودتر ماشین رو بهمون تحویل بدن خیلی سخته که بخوام هنوز ماشینمو تحویل نگرفتم با وام پول شرکت رو کامل پرداخت کردم حالا باید قسط کمر شکنو بدون وسیله درآمدم بدم . ای کاش یکم به اندازه گرفتن پول اشتیاق و وجدان برای تحویل به موقع و سریع خودرو به مشتری داشته باشن ولی دریغ از کمی وجدان و معرفت راست میگن پول رحم و مروت رو از بین میبره این تجربه میشه که دیگه به شرکت های زامیاد یا سایپا که به تعهداتشون عمل نمیکنن اعتماد نکنم . کارم شده اینکه تو وب سایتهای خبری بچرخم ببینم چه خاکی به سر ماشینم شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز