وانت نیسان مشکل شماره گذاری ندارد/ محیط زیست مشکل را به گردن شرکت انداخت

لست سکند

خریداران وانت نیسان که هنوز خودروهایشان را تحویل نگرفته اند، به دلیل تاخیر در تحویل خودرو های فروخته شده مقابل کارخانه زامیاد تجمع کردند.

به گزارش کاماپرس، خریداران وانت زامیاد هنوز به خودروهایشان نرسیده اند. تا کنون ۳۰ هزار وانت نیسان فروخته شده، اما هنوز به مشتریان تحویل نشده است. با اینکه مسئولان این شرکت خودروسازی دلیل تأخیر در تحویل خودرو به مشتریان را ندادن مجوزهای زیست‌محیطی اعلام می کنند،‌ اما دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست این موضوع را رد می کند.

بهزاد اشجعی دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست در این باره می گوید:« ما در سازمان محیط زیست، مجوز تولید وانت‌های زامیاد را روز 17 آذر امسال صادر کرده‌ایم و مشکلی از حیث تولید برای کارخانه وجود ندارد.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

کارخانه بهانه می آورد

راز آسمان پایتخت

به گفته اشجعی این تاخیرها هیچ ربطی به سازمان محیط زیست ندارد و شرکت سازنده بهانه می آورد. او در ادامه توضیح می دهد:« نکته‌ای که از سوی کارخانه مبنی بر تحویل ندادن خودرو به بهانه نداشتن مجوزهای زیست‌محیطی به خریداران مطرح شده، صحت ندارد، ظاهرا کارخانه در مسیر فروش و تحویل محصول به خریداران سنگ‌اندازی می کند، اما این موضوع ارتباطی به سازمان محیط زیست ندارد.»

دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید می کند، از نظر محیط زیست، منعی برای تولید خودروهای وانت زامیاد به مشتریان وجود ندارد. البته او ، تولید وانت‌های زامیاد را مشروط اعلام می کند و به تسنیم می گوید:« تولید و شماره‌گذاری خودروی وانت زامیاد به دلیل نداشتن تأییدیه‌های استاندارد زیست‌محیطی یورو 5 باید متوقف شود و ما نیز این موضوع را به مسئولان کارخانه اعلام کرده‌ایم.

با توجه به اینکه تولید خودروها در سال جاری با استاندارد یورو 5 اجباری شده بود، کارخانه نتوانسته بود در تولید این محصول، تأییدیه‌های استاندارد یورو 5 را دریافت کند، بنابراین در این مدت، کشمکش‌هایی با سازمان محیط زیست داشتند که در نهایت تعهد دادند امسال وانت زامیاد را به دلیل نداشتن استانداردهای یورو 5 از رده خارج کنند و تولید آن متوقف شود.»

۳۰ هزار نیسان مجوز دارند

به گفته دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست ، در روز 17 آذر امسال برای حدود 30 هزار دستگاه باقی مانده از وانت‌ها، مجوز تولید صادر شده تا این کارخانه بتواند به تعهداتش در قِبال مشتریان عمل کند.

یعنی ۳۰ هزار وانت نیسانی که تحویل داده نمی شود هیچ مشکل محیط زیستی ندارند. اشجعی در این باره می گوید:« بنابراین ما در محیط زیست مشکلی برای تولید و شماره‌گذاری این 30 هزار دستگاه وانت نداریم، به هر حال کارخانه باید پاسخگوی مشتریانش درباره علت تحویل ندادن محصولاتش باشد.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : زامیاد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “وانت نیسان مشکل شماره گذاری ندارد/ محیط زیست مشکل را به گردن شرکت انداخت

  1. علی گفته:

    سلام واقعا‌ ک‌ این دیگه‌ چی بازی‌ هست‌ راه‌ انداختند‌ تا‌ دیروز‌ حق‌ و‌ حسابش‌ رو‌ لابد‌ محیط‌ زیست‌ یا‌ یکی‌ از‌ ارگانها‌ میگرفته‌ برای‌ پلاک‌ شدن‌ مشکلی‌ نبوده‌ ک اگر مشکلی‌ بود‌ این‌ همه‌ نیسان‌ ک‌ توی خیابونها‌ هست‌ و‌ دست‌ مردم‌ هست‌ پس‌ چطور‌ پلاک‌ شده‌ سالهای‌ قبل‌ .یا اینیم‌ ک‌ اینقدر‌ ثبت نام‌ کردن مردم ک‌ حالا‌ کارخونه‌ کم‌ آورده‌ یا‌ برای‌ یک قطعه‌ ای‌ موندن‌ ک‌ تکمیلش‌ کنند‌ و‌ از طرفیم‌ نگهداشتن. ریاست‌ جمهوری‌ بعدی‌ بیاد‌ ببینند‌ قیمت‌ دلار‌ چند. میشه‌ ک طبیعتان‌ بالا‌ خواهد‌ رفت‌ ک‌ اون‌ موقع‌ نیسانی‌ ک الان‌ باید‌ با‌ ۲۷۰‌ بده‌ مثلا‌ اون موقع‌ با‌ قیمت‌ ۴۰۰م‌ میده‌ مردم‌ بیچارم‌ ک‌ پیش‌ بینی‌ نکردن‌ ندارند‌ این‌ مقدار‌ بدن‌ بعدش‌ هو‌ تو‌تو‌ کی‌ بود‌ کی‌ بود‌ من‌ نبودم تقصیر‌ دستم‌ بود‌ دستم. نبود‌ بلکه‌ تقصیر‌ آستینم‌ بود‌ . همش‌ بهانه‌ محیط‌ زیست‌ مجوز‌ نمیده‌ گاو‌ بندی‌ ما‌ مردم‌ هم‌ بیق‌ هستین‌ انگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز