پیش بینی قیمت خودروهای داخلی تا شب عید

خودرو گران می‌شود؟-کاماپرس
لست سکند

یک کارشناس بازار خودرو گفت: با عرضه قطره چکانی خودرو از سوی کارخانجات به بازار، قیمت خودرو با رشد ۵ درصدی مواجه شده است و با ادامه این روند، پیش بینی می‌شود تا شب عید قیمت‌ها تا 10 درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش کاماپرس، فیروز نادری علت اصلی افزایش قیمت‌ها را عدم تحویل خودرو از سوی ایران‌خودرو دانست و گفت: عرضه پژو پارس معمولی و پژو پارس TU۵ در بازار کاهش یافته و قیمت این دو مدل به یکباره افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که بر اثر این اتفاق، قیمت پژو پارس معمولی که ۵۰۰ میلیون تومان بود، به ۵۴۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان رسید. همچنین قیمت پژو پارس TU۵ که ۶۳۰ میلیوت تومان بود تا ۶۸۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

وی در ادامه دلیل بعدی افزایش قیمت خودرو را  قراردادن سیستم ESP برای برخی خودروها عنوان کرد که باعث فاصله قیمتی ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومانی آنها با نمونه‌های موتور مستقیم شده و به ایجاد تنش در بازار منجر شده است.

بیشتر بخوانید:

این کارشناس بازار خودرو با تاکید بر اینکه دلار افزایش قیمت نداشته و در برخی مواقع با کاهش قیمت هم رو به رو بوده است، گفت: این در حالی است که ماشین‌های چینی افزایش قیمت نداشته‌اند، اما قیمت خودروهای داخلی با کاهش عرضه از سوی شرکت‌ها رشد کرده است؛ بنابراین اگر با همین روند پیش برود تا شب عید قیمت خودرو ۱۰ درصد رشد می‌کند.

راز آسمان پایتخت

خودرو گران می شود؟-کاماپرس

این فعال بازار خودرو در اظهارنظر خود درباره حباب قیمت، گفت: تقریبا اکثر ماشین‌ها ۵۰ تا ۶۰ میلیون حباب قیمتی دارند، کاهش عرضه باعث شده قیمت خودرو کمتر نشود؛ این در حالی است که اوایل سال عرضه بالا و تقاضا کم بود، اما الان عرضه کم شده و تقاضا بالا رفته است.

نادری در رابطه با واردات خودروهای کارکرده به کشور نیز، تاکید کرد: اگر واردات خودروهای کارکرده عملیاتی شده بود با کاهش قیمت خودرو مواجه می‌شدیم. در حال حاضر خودروهای نو هم با تاخیر و طی یک فرآیند اداری طولانی تحویل داده می‌شوند و این موضوع روند بازار را متشنج می‌کند.

به نقل از تجارت نیوز، این کارشناس حوزه خودرو با تاکید بر عرضه قطره‌چکانی خودروهای وارداتی گفت: ماشین‌های وارداتی که با قیمت ۲ میلیارد تومان به مشتری تحویل داده شده، در بازار آزاد با قیمت ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان معامله می‌شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز