پیش بینی تغییرات بازار طلا طی چند هفته آینده

طلا ارزان می شود؟-کاماپرس
لست سکند

بازار طلا پس از یک هفته پرتلاطم در آغاز این هفته آرام گرفت.

به گزارش کاماپرس، محمد کشتی آرای فعال بازار طلا، در این رابطه پیش بینی کرد: کاهش تدریجی قیمت‌ها آغاز شده و ادامه دار خواهد بود.

وی درباره آخرین وضعیت بازار طلا، گفت: قیمت انس جهانی نسبت به روز پنجشنبه کاهش پیدا کرده و در بازارهای داخلی نیز شاهد افت قیمت‌ها بودیم.

بیشتر بخوانید:

کشتی آرای با بیان اینکه روز پنجشنبه قیمت ارز به دنبال اتفاقات حوزه سیاسی کشور افزایش پیدا کرد، ادامه داد: با آرام‌تر شدن اوضاع، قیمت ارز کاهشی شده و همین عامل باعث کاهش قیمت طلا و سکه شد.

راز آسمان پایتخت

وی افزود: قیمت سکه که روز پنج شنبه تا ۳۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده بود، با حدود ۴۳۰ هزار تومان کاهش به ۳۰ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسیده است. علاوه بر کاهش قیمت‌ها حباب سکه نیز کم شد.

به گفته این کارشناس بازار طلا، روزهای پایانی هفته گذشته با رشد تقاضا حباب سکه نیز افزایش پیدا کرد اما در شروع این هفته حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش داشت.

عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در اول هفته بازارها آرام است، اظهار داشت: به نظر می‌رسد در روزهای آینده نرخ ارز باز تعدیل شود بنابراین قیمت طلا و سکه هم کمتر خواهد شد.

به نقل از اقتصاد آنلاین، وی در پاسخ به این سوال که چرا انس جهانی طلا برخلاف پیش بینی‌ها افزایش چشمگیری نداشت، گفت: پیش بینی‌هایی که برای انس بود از اتفاقات سیاسی سرچشمه می‌گرفت، بسیاری تصور می‌کردند با گسترش دامنه جنگ غزه قیمت انس نیز افزایش پیدا کند اما الان که بیش از ۳ ماه از جنگ می‌گذرد و این جنگ حالت فرسایشی به خود گرفته، به نظر می‌رسد در آینده نیز اتفاق خاصی رخ نخواهد داد و قیمت انس در همین محدوده با تغیرات مثبت یا منفی ۵ درصد، باقی می‌ماند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز