قیمت طلا افزایش می یابد؟

قیمت طلا افزایش می یابد؟-کاماپرس

طی روز جاری، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر گزارش آخرین جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو و اطلاعات مشاغل ایالات‌متحده برای شفافیت بیشتر چشم‌انداز نرخ بهره بودند، قیمت جهانی طلا با کمک کاهش ارزش دلار افزایش یافت.

به گزارش کاماپرس، بهای هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۰۶۴ دلار و ۵۵ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا در رقم ۲۰۷۳ دلار ثابت ماند. ارزش دلار در برابر رقبای خود ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرده و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد.

تیم واترر، تحلیلگر ارشد بازار KCM Trade در این باره گفت: قیمت طلا در حالت تثبیت است، در صورتی که انتظارات فعلی برای فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ پابرجا باشد، بر اساس آن افزایش‌های سال ۲۰۲۳ بیشتر خواهد بود.

معامله گران به علت کاهش نرخ تورم و شیب شدید فدرال رزرو در نشست سیاستگذاری دسامبر خود، شرط بندی برای کاهش نرخ در سال ۲۰۲۴ را دو برابر کردند. این انتظارات به طلا کمک کرد تا در سال ۲۰۲۳ جهش ۱۳ درصدی داشته باشد که اولین رشد سالانه آن از سال ۲۰۲۰ است، چرا که کاهش نرخ بهره موجب کاهش هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

اکنون توجه بر گزارش جلسه سیاستگذاری بانک مرکزی ایالات‌متحده در دسامبر متمرکز شده است. بر اساس گزارش FedWatch Tool، بازارهای آینده ۷۰ درصد احتمال می‌دهند که نرخ در نشست ۲۰ مارس کاهش ۲۵ واحدی داشته باشد.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظرند آمارهای اقتصادی ایالات متحده در این هفته از جمله گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه منتشر شود.

واترر گفت: این احتمال وجود دارد که در کوتاه مدت قیمت طلا به ۲۱۰۰ دلار در هر اونس برسد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۳.۶۵ دلار در هر اونس رسید، در حالی که پلاتین ثابت و بر روی عدد ۹۸۱.۵۹ دلار بود. قیمت پالادیوم نیز با ۰.۷ درصد افزایش به ۱۰۸۸ دلار و ۲۴ سنت رسید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز