پیش بینی بازار اجاره مسکن در بهار 1403

افزایش قیمت مسکن در خردادماه-کاماپرس

بازار مسکن از بازارهای سرمایه‌ای به شمار می‌رود که ارتباط نزدیکی با قیمت دلار دارد. هرچند بازار مسکن نسبت به دیگر بازارها با تاخیر بیشتری نسبت به افزایش نرخ دلار واکنش نشان می‌دهد، اما نمی‌توان وجود ارتباط بین قیمت دلار و بازار مسکن را انکار کرد.

به گزارش کاماپرس، بیت‌الله ستاریان، تحلیلگر بازار در پیش‌بینی قیمت مسکن بر این باور است که تحرک قیمتی این بازار از اواخر بهار شروع می‌شود.

دلار طی ماه‌های اخیر با نوسان بالایی روبر بود، در بهمن ماه، فنر قیمت دلار از دستان دولت آزاد شد و از آن مقطع تاکنون این ارز نوسانات بالایی را تجربه کرده است. در حال حاضر نیز، قیمت دلار روی یکی از بالاترین سطوح تاریخی خود ایستاده و با توجه به این امر باید منتظر بود اثر جهش قیمت دلار، روی دیگر بازارهای مالی و سرمایه‌ای نیز به نمایش درآید.

بیت‌الله ستاریان، کارشناس ارشد حوزه مسکن، در رابطه با تاثیر قیمت دلار بر بازار مسکن، معتقد است که میزان ارتباط و اثرگذاری مستقیم قیمت مسکن با نرخ دلار زیر 20 درصد است، اما ارتباطی غیرمستقیم نیز وجود دارد؛ این ارتباط از مسیر کالاهای می‌گذرد که تولید و به بازار عرضه می‌شود. همه اجزای اقتصاد به دلار بستگی دارد و با تاثیر از آن همه هزینه‌ها نیز بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

وی در مورد روند قیمت اجاره‌بها در سال جاری، گفت: زمانی که قیمت مسکن افزایش می‌یابد تمام پارامترهای وابسته به آن از جمله اجاره‌بها نیز افزایش پیدا می‌کند. افزایش قیمت مسکن در درجه اول بر بازار اجاره مسکن تاثیر می‌گذارد.

ستاریان درباره افق دید خود از پیش بینی قیمت مسکن توضیح داد: به‌ نظر نمی‌آید تا خرداد تغییر خاصی در تعداد معاملات اتفاق بیفتد، اما از آن مقطع به بعد احتمالاً تغییراتی به وجود می‌آید. افزایش قیمت مسکن نیز از خرداد و تیر آغاز شده و تا میانه سال ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: این تغییر و تحولات در خرداد و تیرماه به این دلیل است که فصل اجاره و جابه‌جایی‌ها در این‌بازه شروع می‌شود. ابلاغ بودجه و آغاز فعالیت اقتصادی موسسات نیز در همین ماه‌هاست و عمدتاً اگر قرار باشد رونقی اتفاق بیفتد باید در همین زمان باشد. این اتفاق باعث می‌شود بخش‌هایی که جاذب سرمایه هستند به‌ صورت خودکار بتوانند سرمایه افراد را به‌ سمت خود هدایت کنند.

به نقل از تجارت نیوز، با توجه به چشم‌انداز افزایشی قیمت مسکن در سال 1403، کارشناسان می‌گویند الان فرصت مناسبی برای خریداران مصرفی مسکن است تا واحد مورد نظر خود را خریداری کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز