پیشنهاد کتاب: هیولایی به اسم «ژاپن امروز»

بعید است کشوری در جهان به اندازه ژاپن خارجی ستیز، اروپایی یا آمریکایی ستیز باشد. این مسئله به شدت حس غرور «کله سفیدهای» دنیا را که فکر می‌کنند در سرتاسر گیتی برای‌شان فرش قرمز پهن شده را تحریک می‌کند. شاید همین مسئله هم موجب شده که روی فرهنگ ژاپنی تمرکز کنند و بخواهند از آن سر در بیاورند. ولی واقعیتی که در دنیا وجود دارد این است که ژاپنی‌ها به شدت خودشان را از دنیای اطراف شان جدا می‌دانند و از این جدا بودن به شدت احساس غرور و افتخار به آنها دست می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، «ژاپن امروز» یکی دیگر از مجموعه کتاب‌هایی است که تلاش کرده از دید یک نویسنده غربی سیر تحولات ژاپن را از دنیای بسته قرن هفدهم و هجدهمی تا مدرن شدن در دنیای کنونی بررسی کند.  به عبارتی در این کتاب روایت شده که ژاپنی‌ها برای رسیدن به اهدافشان همواره تلاش کرده‌اند، اولویت مردم ژاپن در زندگی‌شان در طول تاریخ دست‌یابی به رفاه و خودکفایی بوده و برای رسیدن به این اهداف به هیچ‌کسی جز خودشان متکی نبوده‌اند. ژاپنی‌ها همواره برای انجام و اداره امور خود از روش‌های بومی استفاده می‌نمایند، به طوری‌که حتی اگر از روشی خارج استفاده می‌کردند، این روش‌ها را مطابق با سرشت ژاپنی خود تغییر می‌دادند. از طرفی آن‌ها معتقد بودند که روش‌های ژاپنی بسیار انعطاف‌پذیرتر، با قابلیت بیشتر و کارآمدتر است.

آریاک سفر

«ژاپن امروز» را دان ناردو نوشته و  مهدی حقیقت‌خواه هم آن را به فارسی برگردانده است. این کتاب توسط انتشارات ققنوس در ۱۶۰ صفحه منتشر شده و اکنون چاپ ششم آن در بازار موجود است.

انتهای پیام

مرتبط با : انتشارات ققنوس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز