پیروزی ترامپ یا بایدن اثری بر بازار مسکن ندارد

یک کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است، رکود در این بازار فعلا ادامه دارد و پیروزی ترامپ یا بایدن اثری بر بازار مسکن ندارد.
به گزارش کاماپرس، با اینکه خیلی ها تصور می کنند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روی بیشتر بازارهای سرمایه گذاری دنیا تاثیر زیادی دارد، اما بیت الله ستاریان کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است این انتخابات دیگر مثل سابق سرنوشت کشورهای جهان را مشخص نمی کند و فرقی ندارد جوبایدن پیروز انتخابات است یا ترامپ.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

این کارشناس اقتصاد مسکن می گوید:« انتخاب بایدن یا ترامپ تفاوتی برای اقتصاد ایران و بازار مسکن ندارد. انتخابات آمریکا ممکن است در کوتاه مدت اثر روانی بر بازارهای ایران بگذارد اما اگر از دید وسیع تری به فضای بین المللی نگاه کنیم این انتخابات دیگر مثل سابق تعیین کننده سرنوشت کشورهای جهان نخواهد بود؛ چرا که ایالات متحده از جنبه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دچار بحران شده و ترامپ یا بایدن هرکدام به کاخ سفید راه پیدا کنند به قدری درگیر چالشهای داخلی آمریکا می شوند که مجالی برای موضوعات فرعی مثل تحریم دیگر کشورها پیدا نمی کنند.»

این کارشناس مسکن معتقد است چین در دنیای پساکرونا اقتصاد اول جهان می شود او به ایسنا می گوید:« در آینده چین به عنوان یک تولیدکننده بزرگ عرض اندام می کند. در روزهای ابتدایی بروز کرونا، چین بسیاری از شرکتهای اروپایی و آمریکایی مستقر در چین را با قیمتهای ارزان خریداری کرد و الان هم در حال خریداری بزرگترین شرکتهای اروپایی و آمریکایی است. از طرف دیگر یوان را وارد بازار بین المللی کرد که می تواند سلطه دلار را تضعیف کند. چین به یک شریک با منابع غنی نیاز دارد. ایران به عنوان کشوری که در منطقه خاورمیانه قدرتمند است و تقریبا بالای ۵۰ تا ۶۰ درصد منابع مورد نیاز چین از زیر بلیت ایران رد می شود می تواند شریک اول چین باشد.»

آریاک سفر

سال ۱۴۰۰ بازار مسکن رونق پیدا می کند

این کارشناس اقتصاد مسکن درباره پیش بینی از وضعیت آینده بازار مسکن در ایران می گوید:« مسکن حوزه ای است که از پارامترهای اقتصادی تاثیر می گیرد. با توجه به رکود حاکم بر همه کشورها از جمله ایران حداقل تا شب عید روند کج دار و مریز بازار مسکن ادامه می یابد. در سال ۱۴۰۰ احتمال رشد اقتصادی ایران وجود دارد. یعنی ما هم مسیر توسعه را طی می کنیم و هم تولید ناخالص داخلی ما رشد می کند که با رونق مسکن همراه می شود.»
تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مهرماه سال ۱۳۹۹ به ۸۶۵۶ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲.۳ درصد و ۱۵۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز