وام خرید مسکن ارزان تر شد

مبلغ مورد نیاز برای اوراق وام خرید مسکن در روزهای اخیر برای متاهلین ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان ارزان تر شده است.

به گزارش کاماپرس، نرخ اوراق وام خرید مسکن که به اوراق تسه شهرت دارند طی آخرین روزهای هفته قبل به کمترین مقدار خود طی این هفته رسید و به این ترتیب نرخ سود این اوراق نیز دچار کاهش قابل توجهی شد.

بنا به اعلام اقتصاد نیوز بررسی وضعیت بازار اوراق تسه طی هفته قبل نشان می دهد در روز چهارشنبه 7 آبان ماه 1399 قیمت هر ورق تسه ( اوراق تسهیلات خرید مسکن) در بازار 89 هزار و 670 تومان تعیین شده است. چنان که می دانیم اعتبار هر ورق از این اوراق در بازار مسکن بالغ بر 500 هزار تومان است و به عبارت دیگر با هر ورق تسه می توان 500 هزار تومان وام مسکن دریافت کرد.

از آنجا که بانک مسکن مبلغ وام برای مجردین 140 میلیون تومان و برای متاهلین را 240 میلیون تومان اعلام کرده است، مجرد ها نیازمند خرید 280 ورق و متاهلین 480 ورق خواهند بود.

بر این اساس هزینه کل خرید اوراق تسه به منظور اخذ وام مسکن در روز جاری برای مجردها  25 میلیون و 108 هزار تومان و برای متاهلین 43 میلیون و 44 هزار تومان برآورد شده است. این در حالی است که روز سه شنبه مجردها برای اخذ وام مسکن باید 26 میلیون و 467 هزار تومان و متاهلین 45 میلیون و 370 هزار تومان پرداخت می کردند.

آریاک سفر

اوراق حق تقدم تسهیلات بانک مسکن (به‌صورت خلاصه تسه) اوراقی هستند که مالک آن‌ها می‌تواند با مراجعه به بانک در ازای هر برگه از آن، از امتیاز استفاده از 500 هزار تومان تسهیلات خرید یا ساخت مسکن استفاده کند. ‌در حال حاضر از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن می‌توان برای گرفتن دو وام به‌صورت هم‌زمان استفاده کرد.

اخبار مهم را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : بانک مسکن
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز