پژو 206 و پراید سوار دلار 26 هزار تومانی شدند؛ موج تازه گرانی در بازار خودرو

لست سکند

موج گرانی در بازار خودرو دوباره شروع شد. با افزایش قیمت دلار، پراید ۱۱۱ از مرز ۱۳۰ میلیون تومان گذشت و پژو ۲۰۶ فقط ۲ میلیون تا ۲۰۰ میلیونی شدن فاصله دارد.

به گزارش کاماپرس، کارشناسان اقتصادی معتقدند قیمت دلار نقش مهمی در تعیین قیمت خودرو در بازار دارد و تا وقتی نرخ دلار به ثبات نرسد، بازار خودرو هم روی آرامش به خود نمی بیند.

بازار خودرو بعد از کاهش قیمت دلار در یکی دو ماه گذشته، زودتر از بقیه بازارها وارد روند ریزشی قیمتها شد و قیمت بیشتر خودروهای پرطرفدار بازار کاهش پیدا کرد. حتی قیمت پراید به زیر ۱۰۰ میلیون هم سقوط کرد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

اما حالا و با افزایش دوباره قیمت دلار، نرخ خودروهای پرطرفدار روز به روز گران تر از قبل می شود. مثلا پراید ۱۱۱ که در دو هفته گذشته با قیمت بین ۱۱۸ تا ۱۲۰ میلیون تومان معامله می شد حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان افزایش داشته و با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود.

راز آسمان پایتخت

قیمت پژو ۲۰۶ هم با افزایش زیادی همراه بوده است. این خودرو قبل از اینکه دلار دوباره وارد روند صعودی شود با قیمتهای ۱۷۸ تا ۱۸۰ میلیون تومان معامله می شد، اما رصد بازار نشان می دهد فروشنده ها برای این خودروی پرطرفدار قیمت ۱۹۸ میلیون تومان را در نظر گرفته اند، یعنی حدود ۲۰ میلیون تومان گران تر شده است.

پژو پارس اتومات و تیبا دو در بازار چند

در حال حاضر پژو پارس اتوماتیک با قیمت 312 میلیون تومان در بازار خودرو به فروش می رسد.قیمت تیبا دو هم حدود ۱۳۱ میلیون تومان است. پراید 131 حدود 109 میلیون قیمت دارد. تیبا صندوقدار با قیمت 123 میلیون تومان معامله می شود.

قیمت ساینا هم حدود 136 میلیون تومان است. کوییک معمولی 145 میلیون قیمت دارد و کوییک آر با قیمت 149 میلیون تومان به فروش می رسد. قیمت پژو 207 دنده دستی 279 میلیون، پارس ال ایکس 255 میلیون، پارس دوگانه سوز 243 میلیون و پژو 405 SLX هم حدود 202 میلیون تومان است.

دنا معمولی هم حدود262 میلیون تومان قیمت دارد. دنا پلاس دستی معمولی 315 میلیون، دنا پلاس توربو 360 میلیون و دنا پلاس توربو اتوماتیک هم با قیمت 425 میلیون تومان خرید و فروش می شوند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز