پژو پارس و پژو ۲۰۶ در طرح جدید قیمت گذاری چقدر گران می شوند؟

لست سکند

قیمت پژو پارس، پژو ۲۰۶ و ۱۶ خودرو پرفروش بازار براساس متوسط قیمت بازار و بدون لحاظ تورم موجود در فرمول قبلی قیمت گذاری می شود.

به گزارش کاماپرس، براساس تصمیم جدید شورای رقابت، از امروز قیمت 18 خودرو شامل پژو پارس، پژو 207 اتومات، پژو 207 دستی، سمند سورن پلاس، رانا پلاس، رانا پلاس تیوفایو، دنا پلاس توربوشارژ، دنا پلاس توربو شارژ اتومات، هایما توربو دستی، هایما توربو اتومات، تارا، ساینا اس، کوئیک، شاهین، آریا، برلیانس و چانگان براساس فرمول جدید قیمت گذاری می شوند.

به گفته رئیس شورای رقابت شرط افزایش قیمت، افزایش ۵۰ درصدی تولید است. یعنی در این فرمول کیفیت و افزایش تولید، عوامل اصلی در افزایش قیمت هستند. رضا شیوا رئیس شورای رقابت درباره جزئیات این فرمول و چگونگی بررسی قیمتها می گوید:« یعنی به طور نمونه متوسط قیمت سه ماهه آبان، آذر و دی خودرو در بازار آزاد را محاسبه و قیمت شورای رقابت را از آن کسر و عدد به دست آمده را بر سه تقسیم می کنیم.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

اگر متوسط 50 درصد افزایش در تولید اتفاق افتاده باشد، این عدد به دست آمده را به قیمت شورای رقابت اضافه می کنیم و قیمت جدید خودرو برای ماه بهمن مشخص می شود. اما اگر به هر نسبتی افزایش 50 درصدی تولید محقق نشود به همان نسبت افزایش قیمت کمتری اعمال می شود.»

راز آسمان پایتخت

تولید بیشتر، افزایش قیمت زیادتر

به گفته شیوا این روش تفاوت قیمت و رانت را کم و دلال بازی و واسطه گری را در بازار خودرو حذف می کند. او در ادامه به تسنیم می گوید:« این فرمول جدید باعث می شود خودرو ساز نیز به سمت افزایش تولید متمایل شود. البته علاوه بر دو خودرو ساز بزرگ، قرار شد سه خودرو ساز دیگر نیز به شرط رفع موانع تولید خود را افزایش دهند.

اگر خودروساز نتواند تولید خود را در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهد، درصد کمی را در افزایش قیمت ها کسب خواهد کرد. به عنوان نمونه اگر خودروساز به جای افزایش تولید 50 درصدی به رشد تولید 25 درصدی برسد، در فرمول به جای تقسیم قیمت ها به 3 رقم 6 برای آنها در نظر گرفته شد و مجوز افزایش قیمت برای آنها بسیار ناچیز خواهد بود.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

7 دیدگاه برای “پژو پارس و پژو ۲۰۶ در طرح جدید قیمت گذاری چقدر گران می شوند؟

  1. غفاری گفته:

    با سلام.شما یه مشت نادون هستید.برید یه کار در حد و اندازه خودتون انجام بدین.شما رو چه به بنگاه داری؟

  2. انسان گفته:

    اقایون, اینا یعنی نمودونند که با افزایش تولید قیمتها کاهش پیدا میکنه ,کامل میدونند.ولی اونطوری نمیتونند ملت رو چپاول کنند. دزدی از این اشکارتر,اگه راست میگن وارداته خودرو رو بدون عوارض و مالیات برای هر ایرانی ازاد کنند اونوقت مشخص میشه که انحصار یعنی چی,تا کی باید ملت تاوان رانت خواریه یه عده رو بدن.مگه چقدر باید حمایت بشه این فرغون سازها

  3. Akam گفته:

    واقعا ظلم ازاین اشکار تر مگه هست مگه می‌شه مگه داریم نمیدونم این کشور صاحب نداره رییس قوه قضاییه کجاست رییس جمهور چیکار میکنه رییس مجلس خوابه واقعا چه خبره که اینا همشون خودشونو بخواب زدن ملت و ول کردن با یه عده دزد هر بلایی میخان سرمون میارن قدرتم دستشونه واقعا بیچاره شدیم دیگه یه ماشین ام برامون حسرت میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز