پنج واقعیت جالب در مورد برند پرادا

تور لحظه آخری-کاماپرس

برند ایتالیایی پرادا قدمتی 110 ساله دارد و اولین فروشگاه آن در میلان افتتاح شد. ماریو پرادا، موسس این برند، کار خود را با فروش لوازم مسافرتی، بخاری و محصولات چرمی شروع کرد. امروزه ماریا بیانچی 74 ساله که سرپرست طراحان این شرکت بزرگ مد و فشن است، موفق شده با طراحی‌های خاص خود، سبک سنتی را با رگه‌هایی از سبک مدرن ترکیب کرده و پرادا را به عنوان برندی منحصر به فرد به دنیا معرفی کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام بانکی، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

کاماپرس در ادامه، پنج واقعیت جالب را در مورد این برند  شرح می‌دهد.

1- پرادا چگونه به شهرت رسید؟

6 سال پس از تأسیس پردا، در سال 1919 این برند مد و فشن مورد توجه عموم قرار گرفت. چیزی که پرادا را خاص‌تر می‌کند، دلیل جلب توجه مردم به این برند است. پرادا در سال 1919 به خاطر خدماتش به خاندان سلطنتی ایتالیا، به کسب عنوان افتخاری «تأمین کننده رسمی خاندان سلطنتی» نائل شد. این مسئله باعث شد پرادا مورد توجه زیادی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

2- لوگوی پرادا به چه معناست؟

لوگوی پرادا به شکل یک مثلث طراحی شده که نشان نقش بسته روی آن، نشان خاندان سلطنتی ایتالیایی ساوی است که پرادا آن را به نشانه قدردانی و وفاداری انتخاب کرده بود. لوگوی پرادا در طول این 110 سال شکل خود را حفظ کرده است.

لوگوی پرادا- کاماپرس

3- وارث ماریو پرادا

موسس این برند، ماریو پرادا، از دسته افرادی بود که اعتقاد داشت جای زنان در محل کار نیست و آنها باید فقط در خانه کار کنند. با این حال، زمانی که این کسب و کار خانوادگی باید به وارث ماریو منتقل می‌شد، پسرش هیچ علاقه‌ای به آن نشان نداد. بنابراین، سرنوشت این کسب و کار خانوادگی در دستان دختر ماریو، لوییزا پرادا، قرار گرفت. لوییزا این برند را به مدت 20 سال اداره کرد و باعث شد به طرز چشمگیری موفق شود. بعدها دختر لوییزا پرادا، ماریا پرادا توانست آن را حتی مشهورتر از گذشته کند.

دختر لوییزا پرادا- کاماپرس

4- پرادا و کوله پشتی‌های نایلونی

در سال 1984، پرادا با تولید کیف‌های نایلونی، صنعت مد و فشن را شوکه کرد. ماریا بیانچی از نایلون، مواد اولیه استفاده شده در چادرهای ارتش، استفاده کرد تا دنیا بتواند این کیف‌های منحصر به فرد را برای اولین بار در دستانش بگیرد. نایلون در ساخت محصولات متنوعی مثل کیف دستی‌ها و جالب‌تر از همه در کوله‌ پشتی‌های این برند استفاده شد. این کوله‌ پشتی‌های پرادا به دلیل کاربردهای زیاد و همچنین ضدآب بودن‌شان بسیار معروف شدند.

5- ماریا بیانچی و گتسبی بزرگ

ماریا بیانچی، سرپرست طراحان این برند ایتالیایی، با طراح لباس فیلم گتسبی بزرگ، کاترین مارتین، همکاری کرده است. این فیلم که از روی رمان گتسبی بزرگ اثر اسکات فیتز جرالد ساخته شد، با بازی لئوناردو دیکاپریو محبوبیت زیادی پیدا کرد. تمام لباس‌هایی که در مهمانی‌های پرزرق و برق آقای گتسبی دیده می‌شود، توسط پرادا طراحی شده است.

گستبی بزرگ- کاماپرس

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز