ده واقعیت در مورد پاریس، پایتخت سرسخت مد جهان

مد و فشن- کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

در سال 2015 میلادی، پاریس موفق شد نیویورک را از جایگاه اول کنار بزند و خودش این مقام را تصاحب کند. با این حال، این اتفاق چندان مایه تعجب نبود. بسیاری از برندهای معروف مد و فشن در جهان، فرانسوی هستند و طراحان این کشور در دنیا به خلاقیت و نوآوری شناخته می‌شوند. گذشته از آن، بسیاری از موسسات آموزشی مد و فشن در فرانسه قرار دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

کاماپرس در ادامه ده واقعیت جالب در مورد این پایتخت مد و فشن را توضیح می‌دهد.

1- نقش مهم لویی چهاردهم در توسعه مد و فشن فرانسه

روی آوردن فرانسه به مد و فشن از دوران لویی چهاردهم در قرن 17 میلادی آغاز شد. لویی چهاردهم که مهم‌ترین پادشاه تاریخ فرانسه دانسته می‌شود، نقش مهمی در بنیان‌گذاری توسعه صنعت مد و فشن فرانسه داشت؛ صنعتی که به سرعت شروع به پیشرفت کرد. در این دوران، مد فرانسه مستقیما زیر نظر سلطنت بود.

بیشتر بدانید:

راز آسمان پایتخت

لویی چهاردهم- کاماپرس

2- مد فرانسه، از قرن 17 تا کنون

مد فرانسه سابقه طولانی‌ای دارد که مدیون خلاقیت سرشاری است که در دوران لویی چهاردهم شروع به خودنمایی کرد. طراحان فرانسوی با دوخت لباس‌ برای مشتریان خاص در قرن نوزدهم، تمایل خود را به مد و فشن نشان دادند. در اوایل قرن بیستم برندهای مشهور مد و فشن مثل کوکو شنل در پاریس تاسیس شدند که البته در خاطر جنگ جهانی دوم طراحان این برند مجبور به متوقف کردن کارشان شدند. پس از پایان جنگ، برند معروف کریستین دیور به مد فرانسه جان دوباره‌ای داد. این برند یکی از نمادهای معروف مد و فشن زنانه بعد از جنگ جهانی است.

کریستین دیور- کاماپرس

3- در فرانسه می‌توانید در تورهای مد و فشن شرکت کنید

برای بازدید کردن و به دست آوردن اطلاعاتی کلی درباره مد فرانسه، دیگر لازم نیست کتاب‌ها را ورق بزنید یا حتی در اینترنت سرچ کنید. کافی است در یک تور مد و فشن شرکت کنید و با همراهی یک طراح مد اهل پاریس تمام اطلاعاتی را که می‌خواهید در مورد مد و فشن فرانسه بدانید، در طول چند ساعت به دست آورید.

4- جاذبه‌های فرانسه؛ فروشگاه‌های بزرگ و معروف مد و فشن

به دلیل علاقه‌ مردم فرانسه به مد و فشن، فروشگاه‌های بزرگ مربوط به آن هم با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه می‌شوند. این فروشگاه‌ها گزینه مناسبی برای خرید لباس‌های باکیفیت و اورجینال هستند.

5- هفته مد پاریس؛ یکی از مهم‌ترین رویدادهای دنیای مد و فشن

یکی از جذاب‌ترین اتفاقاتی که در هفته مد پاریس می‌افتد، به دور هم جمع شدن مشهورترین طراحان جهان است. نمایش‌های خاص مد و فشن به برندهای مهمی مثل دیور، شنل و لویی ویتون اختصاص داده می‌شود. هفته مد پاریس در کنار هفته مد لندن، میلان و نیویورک قرار می‌گیرد که بعد از پاریس پایتخت‌های مد جهان محسوب می‌شوند.

هفته مد پاریس- کاماپرس

6- فدراسیون مد و فشن فرانسه؛ عجیب اما واقعی!

این که در یک کشور آنقدر به مد و فشن اهمیت بدهند که برای آن فدراسیون مخصوصی تاسیس کنند، اتفاقی نیست که هر روز و در هر کشور رخ بدهد. با این حال فرانسوی‌ها آنقدر به مد و فشن علاقه دارند که در سال 1973 میلادی فدراسیون مد و فشن را تاسیس کردند و این فدراسیون اکنون بر صنعت مد فرانسه نظارت می‌کند و وظایف زیادی مانند مشخص کردن تاریخ هفته مد پاریس بر عهده دارد. این فدراسیون که بسیار مهم تلقی می‌شود، تمام فعالان کوچک و بزرگ صنعت مد و فشن را تحت کنترل و نظارت خود دارد.

فدراسیون مد و فشن فرانسه- کاماپرس

7- جین‌های دنیم، محصول خلاقیت فرانسوی‌ها

اکثر مردم جین‌های محبوب دنیم را با شرکت آمریکایی لوی استراوس می‌شناسند که در ابتدا به دلیل مقاومت زیاد این پارچه، به عنوان یونیفرم کارگران معدن کالیفرنیایی استفاده می‌شد. اما تاریخ تولد جین‌های دنیم به شهر دنیمِ فرانسه برمی‌گردد که در جنوب این کشور قرار دارد و شهر بسیار زیبایی است. این جین‌ها بعد از تولید در فرانسه، به آمریکا صادر شدند تا کارگران آمریکایی بتوانند لباس‌های مقاومی داشته باشند که برای کار در معدن مناسب باشد.

جین دنیم- کاماپرس

8- صنعت پوشاک فرانسه، چهارمین صنعت بزرگ پوشاک اروپا

شکل‌های مختلف تولید پوشاک در فرانسه، باعث بروز و ظهور صعنت پوشاکی شده که 26 میلیارد یورو ارزش دارد. این صنعت در رتبه چهارم صنایع در اروپا قرار می‌گیرد. این مسئله در اروپا بسیار مهم است؛ چون صنعت پوشاک این قاره سبز یک میلیون و 700 هزار کارمند دارد. سهم صادرات اروپا در بازار جهانی پوشاک، بیش از 30 درصد است.

9- موزه‌ها و نمایشگاه‌های مد و فشن فرانسه

ظاهرا تاسیس یک فدراسیون مخصوص مد و فشن نتوانسته است به اندازه کافی علاقه فرانسوی‌ها به آن را نشان دهد. شاید به همین دلیل است که در فرانسه موزه‌ها و نمایشگاه‌های زیاد مربوط به مد و فشن وجود دارند. اگر گذرتان به پاریس افتاد، حتما از نمایشگاه Les Arts Décoratifs دیدن کنید. این مکان بزرگ‌ترین نمایشگاه مد و منسوجات در جهان است که سالانه دو رویداد نمایشگاهی بزرگ مربوط به مد و فشن برگزار می‌کند. در این نمایشگاه می‌توانید برندهایی مثل کریستین دیور و سنت لارن را ببینید.

موزه Palais Galliera در پاریس هم دیگر مکان مربوط به مد و فشن است که در سال 1977 تاسیس شد و می‌توانید در هر زمانی از سال از آن دیدن کنید.

موزه مد و فشن- کاماپرس

10- مد برای همه؛ مد برای کودکان

اکنون به خوبی می‌دانید که عشق و علاقه فرانسوی‌ها به مد بی‌حد و مرز است؛ به حدی که در فرانسه حتی کودکان هم نمی‌توانند از جذابیت مد و فشن در امان بمانند. البته این به این معنا نیست که کودکان فرانسوی هر روز چند ساعت برای لباس پوشیدن وقت می‌گذارند؛ بلکه به این معناست که برندهای مخصوص مد و فشن مهمی برای کودکان هم وجود دارد که Jacadi و Bonpoint از جمله آنها هستند. برندهای مد و فشن کودکان، لباس‌هایی زیبا با کیفیت بالا تولید می‌کنند. چیزی که توجه بزرگسالان را به این برندها جلب می‌کند، تداعی شدن لباس‌هایی است که خودشان در کودکی می‌پوشیده‌اند.

مد کودکان- کاماپرس

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز