ده واقعیت در مورد برند مشهور کاسیو

تورهای مسافرتی لحظه آخر

کاسیو برندی است که در سراسر جهان به خاطر ساعت‌های مچی‌اش معروف است؛ اما به جز ساعت‌های مچی، محصولات بسیار متنوعی تولید می‌کند. با این حال، بیشتر درآمد این شرکت به ساعت‌های مچی آن مربوط می‌شود؛ بنابراین عجیب نیست که مردم دنیا آن را با ساعت‌های مچی بسیار متنوع، بادوام و خوش قیمت بشناسند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

کاماپرس در ادامه ده نکته بسیار جالب درباره این کمپانی ژاپنی را ارائه می‌دهد.

1- کاسیو چیزهای زیادی به جز ساعت مچی تولید می‌کند

کاسیو محصولات دیگری هم تولید می‌کند که به خاطر کارکرد خوب و قابل خرید بودن‌شان برای اکثر افراد، به عنوان کالاهایی بسیار محبوب در دنیا شناخته می‌شوند. این کمپانی محصولاتی مثل ماشین حساب، دوربین‌های دیجیتال، ابزار موسیقی، لپ‌تاپ و موبایل را می‌سازد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

2- کاسیو برندی ژاپنی است

این برند اکنون در تمام دنیا حضور دارد، اما محل تولد آن ژاپن است. این شرکت در سال 1946 تاسیس شد و نام آن به خاطر سازنده آن، کاشیو کیسانکی، گذاشته شد و حدود 11 سال بعد به شکل کنونی آن، کاسیو، تغییر کرد.

3- کاسیو در ابتدا سازنده ساعت نبود

این کمپانی به خاطر ساعت‌هایش شناخته شده است، اما اولین محصولی که این کمپانی ساخت، وسیله‌ای به نام چوب سیگار بود که اجازه می‌داد افراد سیگار را کامل مصرف کنند. به دلیل کمبود سیگار که از یادگارهای جنگ جهانی دوم بود، از این محصول استقبال زیادی شد.

4- تمام ساعت‌های دیجیتالی کاسیو در تبلیغات ساعت 10:58 دقیقه را نشان می‌دهند

همان طور که ممکن است به آن توجه کرده باشید، تمام ساعت‌های دیجیتالی در تبلیغات عدد 10:58 دقیقه را نشان می‌دهند. دلیل آن این است که 10:58 به عنوان بهترین ترکیب اعدادی شناخته می‌شود که با آن می‌توان ساعت را در تبلیغات بهتر نشان داد.

5- کاسیو یکی از اولین شرکت‌هایی بود که ساعت‌های کوارتز را تولید کرد

در پایان دهه 1960 میلادی، سیکو اولین ساعت کوارتز جهان را روانه بازار کرد. تولید این ساعت‌ها باعث بحران کمبود کوارتز در صنعت تولید ساعت سوئیس شد و اینجا بود که ساعت‌های اقتصادی کوارتز با آن ساعت‌های گران‌قیمت‌تر به رقابت پرداختند و توانستند سهم بیشتر از فروش ساعت‌ها را از آن خود کنند.

6- ساعت‌های کاسیو روی مچ خیلی از افراد معروف دیده شده‌اند

با در نظر گرفتن حضور قوی این برند در دنیا، چندان غافلگیر کننده نیست که ساعت‌های مچی کاسیو را روی بسیاری از افراد مشهور و بازیگران در صحنه و در اوقات فراغت‌شان ببینیم. کسانی مانند جاستین بیبر، ریحانا، کلینت ایستوود و بسیاری دیگر از افراد معروف، علاقه‌شان به این ساعت‌ها را با استفاده از آن نشان داده‌اند.

7- کاسیو اختراعات زیادی دارد که به نام خودش ثبت شده است

در طول دوره‌ای از تاریخ، کاسیو اختراعات بسیار متفاوتی را به نام خود ثبت کرد. یکی از مهم‌ترین آنها QV-10  است که اولین دوربین دیجیتالی شد که صفحه نمایش ال سی دی داشت.

8- نیروی دریایی ایالات متحده از ساعت جی شاک استفاده می‌کند

رولکس در دهه 1950 تا 1970 میلادی ساعت‌هایش را به عنوان محصولاتی مناسب برای دریانوردان معرفی می‌کرد، اما زمانی که این ساعت‌های به کالاهایی لوکس تبدیل شدند، کاسیو وارد صحنه رقابت شد. در دهه 1980 میلادی تکاورهای نیروی دریایی شروع به استفاده از ساعت‌های جی شاک با صفحه نمایش آنالوگ کردند و اکنون هم این بسیاری از تکاورها از این ساعت‌ها استفاده می‌کنند.

9- کاسیو جزو اولین برندهایی بود که ساعت‌هایی با کارکرد خاص ساخت

امروزه به راحتی می‌توانید ساعت‌های کاسیو را که کارکردهایی خاص دارند، پیدا کنید. کاسیو یکی از اولین شرکت‌هایی بود که دست به تولید این محصولات زد. یکی از اولین ساعت‌هایی که می‌توانست ساعت را به وقت نقاط مختلف جهان نشان دهد، دمای هوا را اطلاع دهد و اطلاعات جی پی اس را در اختیار کاربران قرار دهد، توسط کاسیو به جهان معرفی شد.

10- ساعت‌های جی شاک از توپ لاستیکی الهام گرفته شده‌اند

ماجرا از این قرار است که سازنده ساعت‌های جی شاک یک روز ساعتی را که از پدرش به او رسیده بود، به طور اتفاقی خراب می‌کند. این اتفاق باعث تولد اولین ایده‌های ساخت ساعت‌هایی شد که در برابر ضربه مقاوم باشند. بنابراین کیکو تصمیم گرفت گروهی تشکیل دهد تا بتوانند ساعت‌های مقاومی با ده سال عمر باتری و مقاومت در برابر سقوط از ارتفاع ده متری را بسازند. اما در ابتدا نتیجه به جز ساعت‌های بی‌شمار شکسته، حاصل نشد؛ تا این که یک روز کیکو از پنجره زمین خوردن یک توپ لاستیکی را دید و این باعث شد به فکر ساخت ساعتی با همان ویژگی توپ لاستیکی کند. کیکو ایبه در آخر موفق شد این ساعت‌های مقاوم را بسازد.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “ده واقعیت در مورد برند مشهور کاسیو

  1. King feri گفته:

    سلام من یه GA-200داشتم عجب ساعتی بود رُزگلد.شیشه نشکن.موقعی که داشتم میخردیدمش مغازه دار از طبقه دوم پرتش کرد زیر همکف رفتم با آسانسور پایین آوردمش.عمق ۲۰۰.جواب بود.۱سال نیم پیش.بردم نمایندگی G-SHOCK برای فروش بر نداشت.اون موقع قیمت ساعت بود ۴۴۵۰۰۰۰میلیون پول لازم بودم هیچکی ور نداشت بردم بازار ساعت فروش.ها ساعت میدیدن چشماشون برق میزد.اما خرید نداشتن.تا یکیشون با همون لحن نمیشه خرید نداریم از ما ساعت ورداشت.چند؟۱۲۰۰ یعنی ۳۲۵۰۰۰۰زیر قیمت.کارم راه افتاد اما هنوز چشمم دنبالش.عجب ساعتی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز