پشیمانی مردم از خرید ماشین چینی

خودرو-کاماپرس

افزایش هزینه‌های لوازم یدکی خودروهای چینی، قطعات کمیاب و بی کیفیت، مردم را از خرید ماشین چینی پشیمان کرده است.

به گزارش کاماپرس، حدود 8 میلیون تومان لازم است تا بتوان دیسک و صفحه‌ای برای خودروی جک J5 تهیه کرد. چراغ جلوی تیگو 7 پرو از طریق نمایندگی با قیمت 21 میلیون تومان به فروش می‌رسد و قیمت جلوپنجره آن که محصول نمایندگی نیست حدود 10 میلیون تومان است. افرادی که سرسیلندری برای آریزو 5 خود نیاز دارند تقریبا باید 20 میلیون تومان هزینه کنند و خرید پوسته گیربکس برای هایما حدود 17 میلیون تومان هزینه خواهد داشت. سر سلیندر خودروی جک S5، 31 میلیون و 500 هزار تومان است که به دلیل کمبود بازار با قیمت‌های بیشتری نیز خرید و فروش می‌شود.

خودرو-کاماپرس

به طور کلی 1 تا 1.5 میلیارد دلار از میزان لوازم یدکی موجود در بازار به شکل قانونی وارد شده‌اند و مابقی لوازم یدکی که در حدود 2 تا 3 میلیارد دلار هستند با روش قاچاق وارد می‌شوند. از طرفی 2 تا 2.5 میلیارد دلار نیز به تولیدات داخلی لوازم یدکی اختصاص دارد. با این حساب کل حجم بازار لوازم یدکی در ایران حدودا بین 5.5 تا 6 میلیارد دلار است.

راز آسمان پایتخت

به نقل از دنیای اقتصاد، به احتمال زیاد یک سوم تا یک دوم لوازم یدکی که در بازار خرید و فروش می‌شوند، به صورت قاچاق تهیه شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “پشیمانی مردم از خرید ماشین چینی

  1. رحمان گفته:

    نه بگیرید تو رو خدا ، ماشین های خوبی دارن ، وقتی اسم چینی می شنوم یاد شکستن بشقاب چینی می افتم

  2. پژمان صفار گفته:

    اگرباهمون ماشین ایرانی آروم بری هیچ اتفاقی نمیوفته ما فرهنگ رانندگی نداریم آقاجون شمام حتما ازاون کسایی هستی که میخوان با ماشین پرواز کنن طرف ماشین روزه دنیا روسوار میشه بنز۶۸۰میباخ… ۲۰۲۴
    نهایته سرعتش با اون بنزکه ۳۸۰تامیره ۱۰۰تا میره این یعنی فرهنگ رانندگی به جایه اینکه این حرف رو بزنی آقاجون بفرمایین فرهنگ رانندگی رو درست کنید وخودتونم رعایت کنیدبا همون ماشین ایرانی میتونی سالم رانندگی کنی وهیچ اتفاقی هم برات نیوفته مگراینکه خواسته خداوند باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز