پرکاربردترین تجهیزات پزشکی خانگی برای استفاده روزمره

افراطب-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

پایش مدام ویژگی‌ها و علائم مختلف بدنی باعث کنترل بیشتر بر روی سلامت، پیشگیری از بیماری و کنترل مریضی‌ها می‌شود. برای سنجش این فاکتورها نیاز به برخی تجهیزات پزشکی خانگی وجود دارد. به عنوان مثال یکی از پرکاربردترین این تجهیزات دستگاه سنجش فشار خون است که بسیاری از سالمندان نیاز ب استفاده روزمره از آن دارند.

در ادامه کاماپرس به معرفی و بررسی پرکاربردترین تجهیزات پزشکی خانگی می‌پردازد.

دستگاه سنجش فشار خون

حدود 42 درصد از بزرگسالان در کشور مبتلا به فشار خون بالا هستند، در حالی که 38 درصد از آنها از بیماری خود خبر ندارد. برای افرادی که مبتلا به این بیماری هستند، واجب است که به صورت روزانه و مداوم فشار خون خود را پایش کنند. این دستگاه در سه نوع جیوه‌ای، عقربه‌ای و دیجیتالی عرضه می‌شود که نوع جیوه‌ای دقت بالا و قیمت معقول داشته و کم‌تر در معرض خرابی و آسیب است. فشارنج عقربه‌ای به‌راحتی قابل حمل بوده و قیمت پایین‌تری نسبت به دو نوع دیگر دارد. در نوع دیجیتالی دیگر خطاهای انسانی دخالتی در روند سنجش ندارد، اما باید توجه داشت که قیمت فشارسنج دیجیتالی کمی گران است.

تست قند خون

نوسان قند خون برای افراد مبتلا به دیابت امری خطرناک است که در مواردی ممکن است آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری ایجاد کند. به همین دلیل نیاز است که این افراد سطح قند خون خود را به صورت مداوم با دستگاه تست پایش کنند.

این دستگاه تجهیزات پزشکی خانگی در سه نوع تهاجمی، غیرتهاجی و پایش مداوم عرضه می‌شود. نوع تهاجمی با استفاده از یک سوزن و نوار سطح خون را سنجیده و دقیق‌ترین نتایج را ارائه می‌کند. دستگاه‌های غیرتهاجمی بدون نیاز به سوراخ کردن بدن با سوزن و با استفاده از حسگرهای فیزیکی – شیمیایی سطح قند خون را اندازه می‌گیرند. باید توجه داشت که نتایج این تست کم‎‌دقت‌تر از نوع تهاجمی است.

راز آسمان پایتخت

نوع سوم دستگاه پایش مداوم یا سی‌جی‌ام است که بر روی بازوی بیمار بسته شده و فرد آن را همیشه و همه‌جا همراه خود دارد. با سنسوری که در این دستگاه به کار رفته ارسال اطلاعات از راه دور امکان‌پذیر شده و سطح قند خون در طولانی مدت و به‌صورت مداوم اندازه گیری می‌شود. با این حال تعمیر و نگهداری دستگاه پایش مداوم دشوار بوده و تفسیر اطلاعات آن سخت است.

تست قند خون-کاماپرس

تب‌سنج

خرید دستگاه تب‌سنج به‌خصوص برای خانواده‌هایی که کودک یا نوزاد دارند ضروری است. به‌علاوه بیماری‌هایی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی که بسیار هم رایج هستند، از عوامل ایجاد تب هستند. برای کودکان زیر 3 سال بهتر است از تب‌سنج مقعدی که دقت بسیار بالایی دارد استفاده شود. استفاده از یک تب‌سنج گوشی بهترین گزینه برای کودکان بالای 3 سال است. برای بزرگسالان نیز بهتر است از تب‌سنج‌های غیرتماسی که با اشعه مادون قرمز کار کرده و دقت بالایی دارند، استفاده شود. این‌گونه تب‌سنج‌ها به خاطر عدم تماس با پوست بدن بهداشتی‌تر از سایر دستگاه‌ها هستند.

خرید تجهیزات پزشکی خانگی از مجموعه افرا طب

افراطب انوع تجهیزات پزشکی از جمله تجهیزات پزشکی خانگی را به مشتریان عرضه می‌کند. تجهیزات پزشکی خانگی افراطب در دسته‌بندی‌های سنجشی، توان‌بخشی، بیمار، تنفسی و ساپورت‌ها ارائه می‌شوند. به علاوه سایر محصولات این سایت در دسته‌های تجهیزات مطب، تجهیزات بیمارستانی، تجهیزات پزشکی هتلینگ، اورژانس و مصرفی به مشتریان عرضه می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : افرا طب
ایده سبز
اوج آرام
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پرکاربردترین تجهیزات پزشکی خانگی برای استفاده روزمره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز